Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

13 oktober 2012

Men vi gör det med ett leende!

Sportens baksida!
Matchen idag blev en riktigt tuff en. Vi visste sen innan att Lerum skulle komma att bli ett tufft motstånd, då dom är rutinerade i Div. 2 och är ett av topplagen i serien.
Vi började matchen lite svagt men tyckte att vi jobbade oss uppåt genom hela matchen, vi kämpade för varandra och gav järnet på planen :)
I mitten på andra halvlek fick jag en riktigt tuff tackling, tuffaste jag någonsin fått under min 13 åriga innebandy karriär.. Sprang ihop med en tjej på något sätt, flög ner på golvet och rullade runt och försökte få luft. Fy va hemskt det var, kändes precis som lungorna hade slutat funka! Men efter ett litet tag med hjälp av Mi så började min andning fungera som vanligt igen! Men fick en REJÄL smäll över bröstkorgen, så spelade inget mer den perioden. Försökte sen spela tredje perioden men de funka inte, gjorde ont i bröstkorgen när jag andades mycket och intensivt.. :( Sträckte även mina båda ljumskar rejält vid ett tillfälle, trampade på ett klubb blad som drogs undan så den foten flög iväg och jag tappa kontrollen. Men detta gick som tur var bra!
Matchen slutade 7-2 till Lerum, men vi vann iallafall sista perioden poäng mässigt! :)
Från denna matchen tar vi med oss massa lärdom och bra saker vi skall träna på! Gott jobbat alla underbara SKIBK tjejer :)

Herrarnas match som spelades innan oss vann våra killar med 9-3 och Tobbe satte 1 mål och gjorde en assist tror jag, då är man en stolt flickvän :)
Dam Div. 1 spelade i Lund idag mot Södra Dal och den matchen slutade 9-2. Så idag var det bara vårat herrlag som lyckades ta hem segern. Men nästa helg blir de nya tag, då är de trippel möte i Mimers Hallen. Först herrarna kl 14:00 följt av Dam Div. 1 kl 16:45 och sen vi i Div. 2 kl 19:00. Vi möter Backadalen vilket ska bli riktigt kul, hoppas ju såklart på en seger och att få ta hem åtminstonde 3 poäng :)

Nog med innebandy för idag, vart en lång dag, spenderade nästa 8 timmar i Rydbergshallen.. Men älskar man de man gör så är det verkligen värt det!! :)

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar