Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

4 september 2012

Tisdag

Min dag började med jobb på skolan. Skulle ha slutat 14:30 men de behövdes en vikarie på en av förskoleklasserna, så jag jobbade till 17. Gott med extra pengar utöver min fasta lön och när jag ändå var på skolan så kunde jag likaväl stanna två timmar till.
Åkte till stallet direkt efter jag slutat. Tog in hästarna med Hanna, sen red vi ut en sväng på Lopez och Brownie. Gick jätte bra, Lopez är en toppen häst att ha med när man rider in unghästar, då han är Klippan själv :) Då Brownie var extremt pigg och på tårna, så blev det två rundor uppe på vanliga rundan vi brukar rida. Så hästarna fick trava en hel del och de blev även lite galopp :)
Sen fixade jag iordning Palita, slängde på henne dressyr sadeln och gick bort till Ankis paddock. De började blåsa ännu mer än tidigare och då Palita lätt blir extra uppjagad när det blåser mycket, var svår att få koncentrerad i paddocken. Så red inte så länge, men lagom för att ändå jobba igenom henne litegranna!
Nu blir de sängen, är helt slut efter en lååång dag...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar