Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

6 juli 2011

4th of July weekend

Vart jatte dalig pa att skriva har det sista, men ibland har man verkligen galet mycket och dagarna springer ivag. Nar man sen pa kvallen val kan satta sig och skriva sa ar man dodstrott och orkar inte :P

Iallafalla forra helgen pa sondag sa var det Bday party vid varan pool for Olie som fyllde 4 :) Var roligt, kom massa kompisar till Olie, vi at och umgicks. Heidis pappa och bror kom hit over helgen. Pappa James har jag ju redan traffat flera ganger, men brorsan var forsta gangen :)
Sen pa mandag var Olies riktigt fodelsedag och vi at en god middag och tarta, igen :P Av mig fick han en jatte sot lite klocka som han blev helt kar i och hade pa sig resten av dagen och natten! Aven lite spiderman klader och kalsonger! Han tyckte om de alltihop :)

Veckan rullade pa bra, hangde vid poolen varjde dag med pojkarna, var jatte skont :) Olie hade Socce Camp pa morgonen och sen efter de sa drog vi direkt till poolen for lek och lunch! Jobba 8-5 hela veckan vilket var skont, for dagarna gick sa mycket fortare :)

I fredags sa gick jag ut med basta Jenni, tva tyska vanner till henne och Emelie Persson :) Vi hamnade pa Dupont Circle, var riktigt nice och eftersom jag skulle jobba pa lordag morgon sa tog jag det lugnt. Tog bara nagon ol och hade skit kul anda :) Sen upp och jobba 9-14 pa lordag, gick jatte fort. Tog alla tre barnen till parken pa morgonen i 2 timmar, sen var det lunch och hang inomhus :)
Nar jag slutat sa drog jag till poolen en stund :) Sen senare bar det av till Louice for att ha tacokvall med henne och Matilda! Riktigt trevligt, super god mat och mycket trevligt sallskap. Prata om allt och inget, at och prata alldeles for lange ;)

Sen sondag drog jag och Louice till Pentagon City for lite shopping :) Fyndade faktiskt lite pa 4th of July rean sa det var kul! Sen drog vi hemat och bytte om, sen kom Jenni och vi akte till min pool :) Dar hangde vi nan timma. Sen hem igen for att gora sig iordning for Mamma Mia musikal! Precis innan vi skulle aka sa kom varldens regn, ask och vind ovader. Slog till fran ingenstans, helt galet, blaste som bara den och den flog grenar overallt :P Som tur var sa lugnade det sig och vi begav oss till parken dar musikalen var och fick biljetter for 10$ :) Musikalen var dessutom jatte bra och jag hade basta sallskapet - Tack Louice, Sofie och Pernilla :)

Sa igar da var 4th of July :) Alltsa USA's nationaldag! Drog in till D.c vid 1 tiden, motte upp Louice, Sofie och Pernilla. Strosade runt lite, motte upp annu mer folk. Sen vid 6 tiden sa slog vi oss ner pa The Mall, da var vi sakert ett 20 tal tjejer som satt tillsammans! I stort satt bara svenskar och sjalvklart bara au pairer ;) Umgicks, kakade, spelade kort, lyssnade pa musik och hade det chill. Sen vid 9 tiden sa drog dom igang fyverkerierna :) Jag tyckte da att dom var maffiga, aldrig vart med om ett sa stort fyverkeri spel som haller pa i nastan 30 min :) Maffigt ar helt klart ratt ord!
Kart aterseende av Maggie ocksa, som jag ej sett pa minst 6 manader :P hehe

Tack alla goingar for att ni gjorde min forst 4th of July till ett minne for livet :)




















Jag och Sara har idag bokat varan resa ner till West Palm Beach :) Sondag 21 Augusti sa drar vi dit, jag stannar en vecka och Sara 2 veckor. Kommer bli helt underbart verkligen :) Langtar!!

Over&Out.
Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar