Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

27 juni 2011

Farfar blir frisk!


Idag ar en valdigt jobbig dag da jag fick veta av pappa att farfar har fatt cancer igen :(
Borjade for 4 ar sedan runt min student da dom upptackte att han hade fatt cancer. Han har sedan dess gatt pa regelbundna kontroller och fatt mediciner. I April var han pa aterbesok och dom konstatera att han hade besegrat just den cancern han hade haft sa lange!
Sen bara nagra dagar innan pappas brollop sa hade han fatt svara skakningar i en sidan av kroppen och akt in till sjukhuset akut. Dom kunde da ej hitta nagot pa honom. Sen nagra dagar efter brollopet sa kom detta tillbaka och denna gangen annu varre, sa han akte aterigen in till sjukhuset akut med ambulans! Dom konstaterade da att pga av alla behandling han fatt for att ta bort den andra cancerna han hade, sa hade han fatt massa metastaser i hjarnan, helt enkelt fatt cancer i hjarnan :(
Han hade hallts pa sjukhus i en vecka, men nu var han tydligen hemma igen. Forsta tiden hade han fatt ga med rullatorn, men nu kunde han iallafall ga pa egen hand! Ska ringa Farmor & Farfar imorgon och verkligen kolla hur allt ar.
Kande forut nar pappa berattade att allt runt omkring mig bara forsvann, kunde inte forsta vad han berattade for mig! Kandes sa galet overkligt, inte min underbara farfar som alltid funnit dar for mig! En person som betyder valdigt mycket for mig och alltid kommer gora <3 Vi har sa otroligt manga och fina minnen tillsammans, jag alskar han nat otroligt mycket och han maste bli frisk!!
Mina tankar gar till farmor som maste ha det fruktansvart jobbigt nu, sen pappa och hans systrar! Sen sjalvklart till farfar, som alltid ar med mig i mina tankar!
Detta gor det annu mer jobbigt att vara har, sa langt borta ifran allt. Vill ju vara hemma i Sverige, nara nar nagot sant har hander :( Men jag kanner att blir han annu samre snart, alltsa riktigt riktigt dalig, da kommer jag aka hem tidigare harifran. Det far kosta vad det kosta vill, men jag vill finnas dar for farfar, vid hans sidan <3

Jag ÄLSKAR dig farfar, du betyder sa mycket for mig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar