Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

8 april 2011

Sunny Day both on the in & outside

Torsdag, vilket innebar sovmorgon da jag borjar jobba kl 1 :) Men som vanligt sa vaknar jag alltid runt 8-9 da pojkarna ar uppe och igang infor skolan.. Men jag ligger alltid kvar en stund, ibland somnar jag om och ibland inte. Idag lyckades jag sova en stund till, gick upp runt kl 10 och tog ut hunden pa promenad!
Sen satt jag en stund vid datorn, prata med folk och lyssna musik! Klockan 12 tog jag bilen, akte till District tacos (en Mexikansk grill som har valdigt god mat) och motte upp Lovisa, Johanna och Jenni :) Johanna traffade jag och Lovisa pa weekend kursen vi gjorde for nagra veckor sen, en hel go tjej :)

Vi at en mycket god lunch, fast som blev min frukost och pratade om allt mellan himmel och jord! Efterat drog vi till Starbucks och tog en kaffe. Tog arets forsta Iced Coffee da de nu borjar bli riktigt varmt och skont ute :) Skont med en svalkande dryck da! Fick dock aka ifran tjejerna kl 1 da jag borja jobba..

Val i skolan sa mottes jag av tva super glada pojkar, som bada var super lyckliga av att se mig :) Varmer i hjartat nar man mots av stora leenden nar man kommer och ska hamta dom!
Haft en mycket trevlig dag tillsammans. Pojkarna har busat massor, nar Axel hade sin nap sa akte jag och Olie pa hans klass "Spring has Sprung" ute pa ett Nature Center. Var faktiskt riktigt kul :) Dom fick lara sig om allt som hander ute i naturen nar varen kommer. Bara de att vi fick vara utomhus i detta fina vadret som var idag, de gjorde allt :)
Idag har vi haft kanske 20-25 grader och stralande sol, hur skont som helst :) Imorgon ska de tydligen regna, men de aterstar och se, har lart mig att man aldrig ska lita pa vadergubbarna..

Tankarna flyger runt som bara den i mitt huvud just nu. Jag har ju i stort satt bestamt mig for att inte forlanga mitt ar utan att aka hem efter ett ar. Men nu borjar jag fundera mer och mer kring det. Jamfor och tanker for och nackdelar med om jag forlanger och inte forlanger. Har de verkligen hur bra som helst har och skulle hur latt som helst forlanga, men sen saknar man allt och alla dar hemma mycket. Men samtidigt, hur ofta aker man ivag sa har och far det sa bra? Ar en chans man bara far en gang i livet! Men detta ar skitsvart verkligen, men lutar absolut at att jag inte kommer forlanga, men tankarna och funderingarna finns absolut dar!! Vi far se hur allt slutar!

Over & Out.

1 kommentar:

  1. Jag hade precis samma tankar med Italien. Det är sjukt svårt. Men mitt slutgiltliga val blev att åka hem av den anledningen att Aupair är inget du kan leva på, jag kände att jag behövde komma hem bli något, hade ju lyckats lista ut att flygvärdinna var det jag ville bli under mitt år därnere.
    Dock om jag hade fått välja idag hade jag nog stannat, iallafall 6 månader för det är verkligen underbart och jag saknar det fruktansvärt mycket ibland!!

    SvaraRadera