Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

4 april 2011

Sunday, Oh beautiful Sunday

Min dag har varit valdigt lugn och behaglig!
Vaknade runt halv 10 tiden, lag och drog mig till lite innan 11 innan jag gick upp. Tog med mig hunden Kipp ut pa en skon promenad i varsolen och fotade lite Spring Blossom trad :) Ar sa himla grant och fint har nu nar alla trad ar fulla med farg glada blommor :)
Efter halva promenaden sa vart de faktiskt sapass varmt sa jag kunde ta av mig langtrojan och ga i bara t-shirt, valdigt skont maste jag saga :)
Tillbaka i huset sa skypa jag med Mamma, bror och Lars :) Ringde Mormor och Morfar, som bada fick en chock nar jag ringde, inte direkt vad dom vantat sig! Sen satte jag vid datorn lange och val. Fixade antligen med alla bilder fran Mexico, fixa bloggen och pratade med massa underbara manniskor dar hemma :) Fick en kanon start pa dagen med andra ord <3

Framat eftermiddagen sa kande jag att nu efter att ha festat tva dagar i rad, sa behovdes verkligen en svang till gymmet! Hade vantat mig en massa folk pa gymmet, efter som de var en bra tid pa dagen och sondag sa manga ar lediga. Men kommer dit och det ar praktiskt taget tomt!! Sa skont att man kan valja vilken maskin man vill och man kunde trana sa lange man ville pa den ocksa :) Blev iaf en timmas intensiv traning och GUD sa harligt det var :)
Sen val hemma igen och efter en lang harlig dusch sa kom mina underbara vanner Julie, Clara, Marie och Fallon och hamtade upp mig. Vi drog till Metro Diner 29 och at en mycket god middag :)
Dom ar sa klockrena dom tjejerna va, sa skona att umgas med och vi skrattade massor! Precis vad man behover sa har pa en sondag kvall :)

Sa imorgon ar det aterigen mandag.. Varfor gar alltid helgerna sa fort for?
Men imorgon kommer bli chill for Olie ska pa playdate mellan 12-5 typ sa jag kommer bara ha Axel da och han sover minst 2 timmar av dom - vilket innebar egen tid for Sandra!!! :)

Tiden flyger verkligen ivag.. Nu pa torsdag sa blir lilla bebis Elsa 1 manad och pa onsdag sa har jag 5,5 manader kvar har i USA. Helt galet kan knappt fatta vart tiden tar vagen! Men forsoker iallafall njuta sa mycket jag bara kan medans jag kan :)
Tankarna flyger faktiskt runt lite kring detta med forlangning eller ej, har ju bestamt mig att inte forlanga och familjen har borjat leta ny au pair. Men pa ett satt skulle de vara helt underbart kul och skont om jag forlangde. Fast stor nackdel ar att alla de underbara vanner jag har har nu kommer ha akt hem, sa da maste jag finna massa nya vanner, vilket jag inte vet om jag orkar med! Dessutom vill jag hem, hem till underbara Sverige, som faktiskt ar helt underbart! Gud vad jag har borjat uppskatta Sverige sen jag kom hit till USA. Sverige ar verkligen ett sa otroligt bra land!
Sen mina underbara vanner och familj, gud vad jag saknar dom och langtar efter dom! Ett ar pa andra sidan atlanten ar verkligen max av vad jag klarar att vara ifran dom!!
Min underbara hund Meja, henne saknar jag nat enormt!
Sen innebandyn med alla underbara manniskor, de saknar jag skarpt ocksa! Kommer bli sa nice nar jag kommer hem igen, for jag kommer hem lagom tills nasta sasong da :)

Nu blir de lite film, Ben&Jerry ice cream och sen sangen :)
Over & Out.
KRAMAR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar