Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

11 februari 2011

Helt ofattbart...

Imorse nar jag satt med pojkarna i soffan och kollade min mail pa mobilen, sa laste jag nagot som forandrade min dag totalt!
Nar jag lamnade Sverige och gav mig ivag till detta stora land USA, sa kom jag till Au Pair skolan i NY. Dar var vi ett gang pa ca 25 svenskar som blev ratt sa tajta allihoppa. Vi hade liksom ingen annan att lagga var trygghet emot, sa vi var alla dar for varandra. Bland dessa 25 fanns det ett tjej som hette Madeleine Mattsson, en oppen, otroligt glad, levnadslystrande och underbar tjej.
I mailade som Emilia, en av dessa 25, hade skickat ut sa stod det nagot som man aldrig vill lasa. Varan goa Madeleine hade avlidit igar kval.. Hela varlden stannade upp, var tvungen att ta ner mig sjalv pa jorden igen. Stod det verkligen "dod" i mailat? Fattade inte nagonting.. Fick satta pa en film for mina vardbarn for att kunna ga undan inpa mitt rum och bara ta in vad jag precis laste.
Far tyvarr inte skriva har vad som hande henne pga familjens vadjan!
Kan inte forsta? En levnadsglad tjej som precis som jag skulle spendera ett ar i usa, leva livet och uppleva massa kul, nu ar borta for alltid!? Att livet kan ha/fa en sadan dramatisk andring, helt ofattbart, finner inga ord! Mina tankar finns hos Madeleine!

Lart mig att man aldrig, aldrig nagonsin ska ta livet for givet, man ska alltid leva livet till fullo och aldrig sluta upp med att alska. For nasta sekund kan det vara forsent! Orden Jag Alskar Dig kan inte anvandas for mycket! Visa dom ni alskar att ni alskar dom, ta vara pa stunderna tillsammans <3

Vila i frid levnadsglada Madeleine, jag kommer da aldrig glomma dig. Och du ska fa folja med mig pa resten av min au pair resa narmast hjartat, dar har du forsta parkett <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar