Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

24 februari 2011

6 months in USA

Det ar helt galet va fort tiden gar, idag ar det 6 manader sedan jag kom till Au Pair skolan i New York och paborjade mitt ar som au pair. Man tankte ju i borjan att shit detta aret kommer ga sa langsamt, ska man fa 12 manader att rulla pa, men maste anda saga att de forsta 6 manaderna har gatt fort :)
Sa tror resterande 6 manaderna kommer ga fort oxa!

Kom nyss hem ifran denna manadens au pair mote med min LCC grupp. Var hemma hos en tjej i gruppen, dom bodde jatte fint verkligen, typ mitt amerikanska drom hus med vita detaljer och allt :)
Vi hade en liten lek for att lara kanna varandra i gruppen battre, skrattade och snackade massa! Sen hade Melissa en hel del info att beratta, bland annat beratta om en Au Pair som rakat valdigt illa ut nar hon var ute pa krogen. Var inte alls kul att hora! Hon hade blivit lamnad av sin vanner och foljt med en kille hem... Foljderna kan ni rakna ut sjalva! Hon ska nu iallafall overklaga och ta upp detta till domstol och allt, kan ni forstar hur dyrt det kommer bli!! Ar liksom USA vi pratar om, allt sant dar ar SJUKT dyrt... Sa till alla Au Pairer, var radda om er sjalva och era vanner nar ni ar ute pa kvallarna, ta hand om varandra!!!

Imorgon borjar jag klockan 1, vilket betyder sovmorgon :) Sa ska sova ut litegranna, men inte for lange. Vill ju anvanda min lediga dagtid pa basta satt. Sa imorgon blir det gymmet i 1-2 timmar tankte jag. Lyckats trana jatte bra i over en vecka nu utan att det slagit tillbaka med forkylning eller sa :) Sa forsoker gora ngot nastan varje dag, kom i form infor Mexico som ar om en manad exakt idag!!!

Idag bokade jag, Sara och Lovisa biljetter till Katie Perrys consert 15 juni och da ar ROBYN forband, kan det bli battre eller? :) Vi fick biljetter for typ 350 kr var, helt galet billigt! Kommer vara mitt i sommaren, varmt och nice ute, med basta vannerna, kan inte bli sa mycket battre :)

Nu ska jag sussa kudde, Godnatt USA och snart Godmorgon Sverige <3
Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar