Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

30 augusti 2010

Sunday means shopping!

Heej,
Sry att jag inte skrev igar men dagen flog forbi sa otroligt snabbt. Hade fullt upp hela dagen, var ju min forsta hela dag med familjen sa :) Dagen borjade med en svang till poolen dar vi motte upp nagra vanner till Heidi and Leo. Vi badade och hade det harligt tillsammans en stund, njot av det underbara vadret :)
Sen akte jag och Heidi for att kopa en fodelsedags glasstarta till hennes van Leslie som vi traffade vid poolen, akte sen hem till henne och hennes familj pa lunch. Dom bor sa otroligt fint! Heidi har faktiskt designat en storre del av deras hus, sa himla fint :) At lite grillat, korv, kyckling mm. Sen nagon blandning med squace och gul paprika som var stekt i MYCKET smor :P Men det var gott! Amerkanarna gillar fet mat har jag markt, anda ar ingen jag traffat eller min vardfamilj tjocka. Kan bero pa att dom tranar mycket och sen ater dom ju inte bara fet mat, men anda skilland fran hemma ;)

Pa kvallen akte vi till The Lost Dog Cafe' och at varldens godaste pizza :) Var ju mannen pa Amerikanska Ambassaden i Sverige som tipsade mig om den pizzerian. Var jatte trevligt stalle, plus att dom skanker typ halften av det dom tjanar till valgorenhet for hemlosa hund etc. :)

Heidi, min vardmamma, avslojade en helt underbar sak igar ocksa! on ar 10 veckor gravid, sa om allt gar som det ska sa kommer hon fa en liten bebis i mars :) Hon berattade att hon haft flera missfall tidigare, men var innan Axel och Olie foddes, sa vi haller alla tummarna for att detta gar vagen! Tank om det blir en lite flicka :) hihi - Im So Excited!!

Idag borjade med att jag Leo (vardpappan) Axel och Olie akte en svang till DC och Georgetown, Leo visade mig Vita Huset osv. :) Ar en riktigt fin stad faktiskt, mycket gront och fina parker!
Sen gick vi en promenad runt en o som jag inte minns namnet pa, men den var jatte fin, fri ifran cyklar och bilar! Sen akte vi hem till Heidi och at lunch.
Efter det nar pojkarna lagts sig for sin nap sa akte jag och Heidi till Georgetown for att shoppa lite :) Blev H&M, hittade nagra fina linnen och tunikor, aven armband :) Shoppade bara dar, far borja shoppingen i lagom fart, annars kan det ga utfor ;)
Sen akte vi vagen om en stor affar, dar allt var i stora paket. Ar mest for mindre foretag som behover kopa varor till sina sma affarer, cafe'er osv. For allt var i STOR PACK!!! Helt galet, men Heidi handlar bara saker dar som tex toapapper och sadana saker man kan kopa i storpack, saker som haller lange. Imorgon ska vi aka till den vanliga mataffaren :)
Val hemma igen sa tog jag en promenad med hundarna, Gracie och Kipp :) Ar helt galet varmt har nu, ar klarbla himmel och mega varmt! Vet inte riktigt hur varmt, for kan inte vad deras satt och mata blir pa svenska. Men ar 80 degrees har, ibland mer :P Kanns som mer an 35 grader helt klart ;)

Nu ar det dags for middag!
Kramar

NYC by night


St. John's Au Pair School
Jag Sanna Lisa och Madeleine utanfor skolan - Vila i frid Madde <3

1 kommentar:

  1. http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm

    Länk till en sida där du kan räkna ut deras Fahrenheit. 80 F skulle bli 26,6 C, så det bör vara över 30 i solen :) Vilket väder ni har!

    Gud vad häftigt att hon är gravid!
    Puss o kram

    SvaraRadera