Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

30 augusti 2010

Intro vecka!

Idag ar forsta riktiga jobbdagen for mig, men min vardmamma Heidi ska vara hemma med mig hela veckan sa jag kommer in i allting! Ar mycket nytt att lara sig. Idag fick jag testa att kora for forsta gangen, gick galant :) Men kommer ta ett tag att lara sig alla vagar, skyltar osv.. ;P

Idag var vi pa kontoret for att fixa mitt Safety Security Number Card. Gick galant och jag kommer fa det hem skickat hit inom 1-2 veckor!

Nu ligger pojkarna och sover, men dom ska upp snart, dom brukar inte sova langre an till 4 tiden. Sa nar dom har sin nap far jag gora vad jag vill, bara jag ar i huset! Pa au pair skolan sa dom att vi absolut inte fick sitta vid datorn for vara vardforaldrar skulle garanterat inte gilla det. Men Heidi och Leo ar helt underbara, jag fick absolut sitta vid datorn om jag ville :) Dom har inga speciellt regler har heller, utan lever mer efter sunt fornuft vilket jag tycker ar jatte bra!

Sen idag blir det nog en svang till affaren, kopa lite mat och sa. Jag har lite saker jag behover ocksa sa :)
Tog ut Gracie pa en lang promenad forut vilket var skont men JOBBIGT i denna varmen, ar minst 40 grader ute. Sa ga en promenad runt 2 tiden da var ingen bra ide ;) Far ta en senare idag ocksa!
Vill att min forkylning ska forsvinna snart ocksa, sa jag kan borja trana, ut och jogga eller cykla. Sen far vi se om jag skaffar ett gymkort ocksa :) Kostar ju en del tydligen, men kanske ar vart det. Vi far se!

Pratade nyss med min underbara mamma pa facebook. Kanns skont att prata med henne, kanns som man ar hemma for en liten stund :) Alskar dig mamma, mest i hela varlden <3

Detta var nog allt for idag, skriver mer imorgon!
KRAMAR

3 kommentarer:

  1. Vad konstigt att man förutsatte att man verkligen inte fick sitta vid datorn. Är man ensam hemma o barnen sover så varför inte? :) Låter som en riktigt förnuftig familj du hamnat hos!
    Krya på dig gumman,
    puss o kram

    SvaraRadera
  2. Malin - Ja eller hur :) Jag har sadan tur att jag hamnat i en helt underbar familj :) Du maste verkligen halsa pa nagon gang sa du kan traffa dom :) I Mars far min vardmamma ytterligare en liten bebis!! :)

    Puss & Kram

    SvaraRadera