Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

25 augusti 2010

Framme i NYC och Au Pair skolan i Oakdale

Hejhej,
Far be om ursakt att jag inte skrivit har an, men igar var helt galet, galnaste dagen pa lange!
Var uppe 05.00 svensk tid for att bege mig till Landvetter. Dar moter jag upp lite andra au pairer, vi blev ett riktigt gott gang som holl ihop hela vagen till Au pair skolan i USA. Men usch blev jobbigt pa Landvetter nar man skulle saga hejda till mamma och Lars. Ville inte grata men sa borjade mamma grata sa da kunde jag inte halla tillbaka mina.. :( Sanna, en av dom andra au pairerna, grat ocksa sa, ah herregud inge kul. Men da var det skont att man inte var sjalv iaf!
Flygresan till Tyskland gick galant, vi fick en mini-mini plan med typ 40 sittplatse, skit laskigt..
Sen pa planet till USA sa hamnade jag och Hanna brevid en tjej och hennes mamma ifran Italien. Tjejen led att skitsvar aksjuka, slutade med att hon spydde nar vi satt ner, sa det skvatte lite pa mig ah aa herregud va ackligt!!! San javla tur att jag inte ar latt ackelmagad av mig aif! Jo men sa fortsatte resan, som gick skitbra for alla hade en egen tv dar man fick valja bland en massa nya filmer och serier :) Vi fick massa god mat att ata och jag, Hanna, Felicia och Lisa tog ett glad vin till maten, Superb! :)

Val framme i USA sa mots vi upp av en riktig amerikan med olmage, som ska kora oss till Au pair skolan. Han hamtar en buss som rymmer halften av alla oss som skulle med.. Ah sa vi star jatte lange pa flygplasten och vantar pa att han ska fixa det! Sen nar vi val kommer ivag sa kora vi rakt igen NYC, DownTown :) Och sen vidare mot Oakdale, ah herregud vilken lang bussresa, kandes det som iaf! Sen val framme sa var vi helt doda. Vi kom i sang ca 03.00 svensk tid, sa hela resan inkluderat allt tog nastan 24 timmar!!

Nu ar forsta skoldagen avklarad, haft lektioner fran 08.00-20.00 idag, sa ar helt dod. Fatt en underbar larare iaf, hon heter Joyce och ar en riktig amerikan, sa klockren :) Det ar sjukt manga tyskar har, bor i ett rum med 6 andra tyskar, sa lite jobbigt for dom snackar typ bara tyska.. Men tvingar dom att prata engelska sa jag inte ska kanna mig for utanfor! I min klass sa hamnade jag iaf med en svensk, kanns skont :)

Nu ar klockan 21:40 amerikansk tid. Hade hoppats pa att snacka lite med folk dar hemma, men klockan ar ju mitt i natten hemma.. Far forsoka imorgon istallet!

Hoppas ni har det bra dar hemma allihop, for jag har skitbra :)

Massa Pussar & Kramar pa er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar