Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

16 augusti 2010

En vecka kvar :)

Idag är det bara en vecka kvar tills jag beger mig till USA, Familjen Fitzharris och mitt livs äventyr :) Gud kan inte fatta att jag åker om en vecka, hallå EN VECKA :P Känns helt overkligt men samtidigt så kul och spännande!

Natten till idag så jobbade jag mitt sista pass på Jorsalagatan. Kändes väldigt konstigt att imorse innan jag gick hem, plocka med mig alla mina saker, lämna tillbaka nyckeln osv. :(
Igår kväll så bjöd jag alla som jobbade + brukare på tårta :) hihi

Sen idag så har jag och mamma vart en sväng i stan. Vi växlade pengar och hon på Forex tipsade mig om ett kort som funkar typ som VISA kort men det är billigare att ta ut pengar ifrån ( bara 2 dollar istället för typ 45 svenska kr) Så jag fixade ett sådan, gratis :) Bra för mamma och andra här hemifrån kan sätta in pengar på det också!
Sen har vi köpte lite mer presenter till familjen, så nu är jag klar med det. Blev några till böcker till pojkarna, Elsa Beskow bland annat, underbar författare och konstnär :)
Sen gick vi till banken och fixade en fullmakt till mamma, bra ifall det skulle vara något och mamma behöver komma åt mina konton och så här hemma! Köpte en adapter också, lite present papper + snöre till presenterna också :)
Jag växlade även pengar, har 358 dollar nu :) Varav 200 på det nya Global Cash kortet som jag fixade ifrån Forex. Måste jag rekommendera er andra au pairer :) Skönt och ha lite pengar där på, slippa ha allt kontant!
Man kan ta ut pengar från det, kan i vissa butiker handla med det. Sen kostar det typ bara 14 kr i uttags avgift istället för minst 45 med vanligt VISA kort. Dina nära och kära kan sätta in pengar och även du själv, men din värdfamilj kan dock inte!

Har tränat innebandy ikväll, var en grym träning :) Insett att jag kommer sakna laget och hela innebandy grejen grymt mycket :( Men allt och alla finns ju kvar när jag kommer hem igen så, kommer säkert gå bra ;)

Imorgon tänkte jag gå ut och kolla lite efter svamp med mamma och hunden :) Även plocka blåbär, finns verkligen hur mycket som helst :) Me like alot <3

Ha det kanon!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar