Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

12 augusti 2010

Brännö, underbara Brännö

Nu sitter jag på jobbet, är ju egentligen ledig men min chef ringde mig förut när jag satt på bussen hem ifrån Brännö. Det var super kris, jag var sista vikarien dom hade och fråga, så jag kunde inte med att säga nej. Fick ett extra jour pass vilket gör extra pengar i kassan efter det blir fyllnadslön för mig hela passet ;)

Min lilla tur ut till Farmor och Farfar på Brännö var helt underbar. Trots att vi inte hade så fint väder så var det helt underbart iallafall!
Vi pratade massor, gick promenader, var nere på bryggan, pratade minnen, åt massa god mat, drack vin, satt på altanen och njöt :) Det är verkligen helt underbart där ute, så fridfullt och lugnt. Farmor och Farfars sommarstuga är gammal och har inte mycket mordent. Rinnande vatten har dom, men inget handfat med rinnande vatten och toaletten är en mulltoa, så nästa som ett utedass kan man säga :) Är utomhus också! Asså det är så himla primitivt och underbart, ingen stress överhuvudtaget och allting är så bra. Både för oss och miljön, precis som det var förr :)
Min farfor och farfar är två personer som betyder och alltid kommer betyda så ofantligt mycket för mig! Dom har alltid funnits där och speciellt farmor, hon ligger mig så nära hjärtat <3
Så dom kommer jag sakna under min tid i USA!!

Min chef var uppe en sväng på jobbet förut och jag fick en tackpresenter för tiden jag jobbat och sådär :) Jag har världens gulligaste chef!! Kändes lite sorgligt också att snart åka härifrån, men det finns ju kvar när jag kommer hem igen :)

Fått köpt lite presenter till familjen idag :) Till Heidi och Leo blev det en bok "The year of Sweden", den hade väldigt fina bilder :) Sen pojkarna fick en bok av Elsa Beskow, dom älskar tydligen hennes böcker! Sen fick dom var sitt fotbolls landslgas ställ med tröja, shorts och strumpor :) hihi

Nej nu är det dags och sova här, är ju en dag imorgon också!
Mamma, Lars och Johan - nu får ni ta och komma hem, saknar er ju <3

Puss&Kram

Farmor och Farfar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar