Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

12 september 2013

Weekend i Karlskrona!

Så nu ska jag äntligen ta och berätta om helgen som vi spenderade nere i Karlskrona hos våra fina vänner Angelica och Stefan :)

Kristel och Jonathan plocka upp oss på fredag eftermiddag och vi körde sen neråt. Var en super mysig bilresa med massa prata om allt :)
Väl nere i Karlskrona så hade klockan hunnit bli 23 redan, men de hindra inte oss från att äta middag som Angelica förberett. Så det blev en sen middag men Gud så god :)
Sen på lördag var killarna uppe tidigt för de skulle till golfbanan och spela lite. Men Tobias som inte spelar gold, följde glatt med som golfcaddy och väskbärare ;) Jonathan och Stefan locka med han med kall öl också så då kunde han inte tacka nej ;) hehe
Vi tjejer njöt av en låång frukost, massa kaffe och hästprat! Sen åkte vi ut till Angelicas syster och föräldrars gårdar, herregud va fint dom bodde!
Kristel hade tagit med två sadlar som Angelica skulle prova på sin islandshäst Yrla och den ena låg riktigt bra, så vi tog oss en promenad så Angelica fick testa sadeln. Sen när vi var nästan hemma så fick jag sitta upp och provrida, wow va häftiga islandshästat är! Var ju många åt sedan jag satt på en och det ångrar jag.. Så när de blir köp av egen häst i framtiden så kanske en islandshäst kan va aktuellt ;)
Kvällen bjöd på grillmiddag, promenad, massa prata och kortspel, vin och bara trevligt sällskap :) En toppen kväll!
Söndagen åkte vi in till centrala Karlskrona, för vi hade bott i Stefans föräldrars sommarstuga som är ett gammalt torp över helgen och nu ville Kristel och Jonathan se deras lägenhet.
Avsluta med den största glass jag ätit, galet stor och man fick otroligt mycket glass för lite pengar, grymt bra :)

Tack mina underbara vänner för en toppen helg :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar