Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

14 maj 2013

Lång dag!

Hej på er!
Min dag började tidigt då jag valde att gå upp när Tobias gick ut till jobbet kl 7. Kände att jag hade en del att stå i och lika bra att komma upp i tid!
Spenderade förmiddagen i stallet. Red ut Palita först. Hon var pigg och fräsch, lyssnade riktigt bra på mina hjälper och jobbade på kanon! Slutet så lossa hon riktigt fint och flyttade lätt för skänkeln :) Imorgon blir de lite lektion för Hanna!
Lopex fick gå klättrings rundan och han tyckte de var jobbigt. Tuffa backar att klättra, men glad över den långa galoppen på slutet :) Kanon med den rundan när man inte har jätte mycket tid, den tar ca 15-20 min och innefattar MYCKET klättring och trav/galopp möjligheter.

Pratat en hel del med Susanne idag. Hon berättade mer i detalj kring allt när Sally fölade, när hon hittade fölet i boxen och när veterinären var där igår. Helt fruktansvärt hemskt!
Enligt veterinären så var eventuellt fölet dött redan innan de kom ut. För hon var lite mindre än vanligt och hade sned ryggrad som tydde på skolios. Sallys livmoder görs nu rent i 3 dagar för en misstänkt inflammation, så hon ska kunna få  fler föl i framtiden utan problem! Väldigt ledsamt detta, men det viktigaste är att Sally mår bra. Även om fölet hade överlevt så hade de inte fått ett värdigt liv pga skoliosen.

Om exakt en vecka fyller jag år och blir hela 25 år gammal :) Hoppas på en fin födelsedag, super fint väder som jag alltid brukar ha när jag fyller år!

Jobbat hela kvällen, haft kalas för en brukare, så vart full fart hela eftermiddagen! Massa smörgåstårta och vanlig tårta :)
Imorgon ska jag med Hanna & Carro på tävling i Kungsbacka med Brownie :) Innan vi åker så ska jag och Hanna rida i paddocken. Hon ska försöka hjälpa mig litegranna med Palita samtidigt som hon rider Tingeling!

Nu checkar en trött tjej ut och kryper ner bredvid sin älskade pojkvän :)
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar