Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

15 maj 2013

Där satt den!!!

Haft en hel dag med hästar idag. Började med ett ridpass i paddocken på Palita tillsammans med Hanna och Tingeling. Så skönt att sitta och rida på morgonen, lugnt ute liksom och man kommer igång i tid. Vi red lit efter 9 och Palita gick super fint till slut. Hanna tycker att jag fått mycket bättre sits och hållning, glad att min träning ger resultat :) Nu idag var hon på mig med mina händer, att dom måste vara mer stilla och lägre. Så nu har jag ytterligare nåt att jobba på, kul!

Sen drog vi iväg med Brownie på tävling i Kungsbacka. Himlen sprack upp och det blev klarblå himmel, helt underbart för att vara iväg på tävling! Vi hade Mio med oss också :)
Hanna lämnade in pappret för kvalet till Flasterbo och vi höll alla tummarna att Brownie skulle hoppa båda 120 klasserna felfritt. Efter många om och men, en sko som lossna när Carro satt upp och sen en tygel som gick av under uppvärmningen, så presterade Carro och Brownie helt galet bra och red 2 felfria rundor :)
ÄNTLIGEN! Brownie fick beröm av domaren som en av dom finaste hästarna fär idag! :)
Så nu har hon 2 felfria rundor och hon behöver 3 för att kvala till Falsterbo. Vi har 2 försök kvar på oss så måtte de nu bara gå vägen. För Brownie är en så otroligt fin och duktig häst, hon är redo för Falsterbo och ska vara där :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar