Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

8 april 2013

Vet inte vad som händer...

21:45... men min blogg motivation pendlar väldigt upp och ner nu för tiden. Bloggar flitigt några dagar, för att sedan inte blogga alls på 2-3 dagar. Vet inte riktigt varför de blirså, har ingen jätte bra förklaring!
Men hoppas på att min blogg motivation ska komma tillbaka som den var förut, så ni läsare får mer kul att läsa här :)

Haft en skön ledig helg. I fredags var det Fenix Gala med innebandy klubben. Kickade igång kvällen med en trevlig förfest hos Jossan med några goa brudar i laget, spelade spel och hade riktigt trevligt :)
Sen begav vi oss till Evergreen i Solbräcke och där bjöds de på mat, massa glada ansikten, snygga utstyrslar, musik, dans och mycket mer. Jag tog de lugnt denna kväll och redan vid 12 var jag nöjd och åkte hem till kudden.
På lördags morgonen ringde klockan vid 07:30, då var jag ändå hyfsat pigg tackvare den lugna gårdagen, så upp och satte på kaffe. Älskar verkligen morgonstunden då jag tar mig en kopp kaffe, kollar igenom lite bloggar mm. Lyssnar på morgongänget eller P3 på Tv eller Radio.
Vid 08:30 plockade Hanna i stallet upp mig och vi begav oss till stallet. Vi fixade och donade, ut med hästarna, mocka, fixa vatten och foder & gjorde iordning Brownie för dagens tävling på Troya :)
Hon startade 115 cm & 120 cm. Carro red henne riktigt fint i båda klasserna, i första fick hon 1 nedslag och i andra klassen blev de tyvärr ett nedslag också. Väldigt surt då Hanna valde att lämna in pappret till Kvalet så den klassen skulle räknas och de gällde att dom gick felfritt. Men tyvärr blev de missbedömning av ryttare och missförstånd av hästen så en bom åkte ner..
Men bara att ta nya tag, vi har 5 chanser till på oss och hon ska vara felfri i 3 120 cm :)

Vart lite små sjukt i stallet, alla hästarna förutom Brownie och Sally har haft hosta och förkylning. Värst har Tingeling och Lopez vart som båda två hostat mycket. Palita har mest snorat, men ändå fått ta det lite lugnt. Damen är ju trotts allt 23 år gammal, believe it or not!

Ridit Tingeling en del det sista med Hanna och det är så otroligt kul. Hon är en väldigt spännande häst att rida och jag lär mig SÅ OTROLIGT MYCKET nytt varje gång jag rider henne! I fredags gick vi till paddocken så jag fick testa henne där för första gången och gud va fint hon gick till slut, jag fick massa beröm av Hanna :)

Imorgon ska Palita rida, ska få lite hjälp av Hanna då jag känt återigen att jag kört fast lite med henne.. :-/
Sen får vi se om vi kanske rider tjejerna också, vet inte vad Hanna har tänkt men hoppas det!

Kram på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar