Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

9 april 2013

Svävar på moln.


Alltid svårt att få en bra bild på Palita.
Hon ser ofta rädd ut tycker jag ;)

Red Palita i paddocken idag, Hanna var med och red Tingeling. Känt de sista att vi kört fast lite igen så bad Hanna att hjälpa mig lite. I början så värmde vi upp lite var för sig, Palita var väldigt lugn vilket både Hanna och Susanne påpeka :) Susanne och Mio var med som publik i de fina vårvädret!
Så bra att rida tillsammans med Hanna för hon ger mig feedback lite titt som tätt. Tex om vi rider förbi varandra så kan hon kolla på mig och säga till mig att sträcka på mig eller vad de nu kan vara. Små saker som jag behöver träna på, förbättra, så toppen att hon gör de. För jag behöver någon som säger till mig vad jag ska och inte ska göra :)

Efter att ha ridit kanske 15 min, försökt böja Palita en del och mjuka upp henne. Så hjälpte Hanna mig lite mer. Fick order att sitta ordentligt i sadeln och fram med bröst korgen, stilla med händerna och driva. Hålla koll på Palitas bogar. Och vips sa det så gick Palita så galet fint, jag hade absolut inget alls i handen och kunde rida med bara sätet. Var en så otroligt häftig aha upplevelse, är det så här det ska kännas när man får Palita att slappna av till max och jobba rätt :) Hanna och Susanne var helt mållösa så fint Palita gick och Hanna sa att det var de absolut bästa jag ridit Palita någon gång! Kan man bli annat än glad och lycklig då!?
Satt på henne och liksom gungade fram, styrde henne med mitt säte, sittben och inga händer alls. Kan inte beskriva med ord hur härligt det var!
Så nu ska jag behålla denna goa känslan och jobba vidare på de, för nu vet jag hur jag ska ta mig dit och hur det ska kännas.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg idag så kände jag att detta skulle bli en mycket bra dag och den blev verkligen hur bra som helst :)
Nu ska jag in och jobba min andra natt, sen är jag ledig tills söndag, skönt!
Imorgon blir de ut till GHP och bygga hoppbana med Hanna. För på torsdag har vi i Stall HJ Pay and Jump :)

Kramis på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar