Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

12 april 2013

Mina senaste dagar.

Jag vet, vart super dålig på att skriva här i veckan och ber om ursäkt för det! Så här kommer en liten summering av mina senaste dagar :)

I onsdags direkt efter jobbet på morgonen så åkte jag ut till GHP och mötte Hanna. Vi fixade iordning hoppbanan för Stall HJ's första Pay and Jump. Vi kämpa och bar en massa i ca 4 timmar. När vi väl var färdiga så var vi mycket nöjda :) Blev riktigt bra! Hade strålande sol hela dagen också, så trots keps på huvudet fick jag en hel del färg i ansiktet!

Igår jobbade jag en stund på morgonen, sen hade vi utbildning uppe på Nordiska i fontin om "Social dokumentation" och det var faktiskt riktigt intressant och jag lärde mig en hel del. Föreläsaren var väldigt bra och duktig på det han gjorde, fick en att vilja lyssna och lära sig :)
Direkt efter de plockade jag upp Lisabeth och vi styrde mot GHP för våran första Pay and Jump!
Blev bara 6 starter tyvärr då några av anmälde sig och sen tror jag inte folk hann få nys om det för vi var ute lite sent. Men nästa torsdag kör vi igen och det är redan ca 17 starter så det ska bli kul :)

Min dag idag började tidigt då jag hade återbesök hos gynekologen för cellprovs kontroll efter operationen. Men 30 min innan avsatt tid ringer dom och meddelar att min sköterska var sjuk, så jag skulle få en ny tid.. Jaha tänkte jag, gått upp tidigt och fixat mig och så blir de inställt. Vad gör jag nu då? Jo hurtig som man är drar man på sig träningskläderna och åker till Sportlife :) Blev ett 30 min Indoor pass och ett Cxworx pass :)
Sen ut till stallet, började med att mocka och fixa lite. Palita den skitgrisen hade rullat sig och var lite smått lerig.. (Hästarna släpptes i grushagarna igår iom att de regna) dom har tidigare gått på ängarna eftersom det vart så torrt och fint!
Vi gick till ridhuset och de gick faktiskt ganska bra, red inte så jätte länge men tyckte jag fick Palita hyfsat bra i form och fick henne att jobba lite :) Hade Hannas kloka ord i huvudet från i tisdags då Palita gick så GALET bra :)
Ut med Palita i hagen och in med Brownie och Tingeling, göra iordning dom och sen kom Hanna till stallet och vi red ut dom tillsammans. Gick väldigt bra, lärt känna Tingeling en del nu och vet vad jag kan och inte kan göra. Kan börja kräva lite mer av henne och hon är så häftig att rida, så lätt riden och man bara gör de lätt för sig :)

Imorgon blir de upp tidigt, kl 8:30 hämtar Hanna mig. Vi ska iväg på nåt som jag inte minns namnet på, men man hyr ett bord och så säljer man kläder och liknande. Typ som en loppis :) Så har plockat ut en hel del kläder, har så mycket som bara ligger och aldrig används, bättre sälja dom och tjäna lite pengar! Det är mellan 10-15 och efter de åker vi till stallet. Ska rida ut tillsammans med Lisabeth. Jag ska rida Tingeling igen :)

Nu blir de kudden, godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar