Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

19 januari 2013

Lördag it is!

Blev en härlig sovmorgon imorse med bästa pojkvännen :)
Sen åkte jag ut till stallet. Maria och Hanna var där och skulle slå på Tingelings tappsko. Men vi hade fått höra av Ebba som haft henne sista 2 åren att hon skulle vara riktigt svår att sko.. Till en början så visade Tingeling oroväckande beteende och rädsla när Maria grejade med hoven, så vi alla trodde att detta skulle bli omöjligt. Men efter en stund var det precis som hon gav upp och det gick galant. Maria är ju otroligt duktig också, grym på att läsa av hästar och vara lugn men bestämd :)
Så imorgon ska Hanna eventuellt rida henne för första gången sen hon kom hem och jag ska följa med på Lopez :)
Dagens lektion på Palita för Hanna gick riktigt bra, men idag fick jag jobba mer och framför allt tänka mera. Men de va grymt lärorikt och på slutet gick det riktigt bra :)
Jobba mycket med serpentiner, förvänd galopp och min sits. Den är ju de jag måste jobba mest med, mindre med Palita i sig. För får jag bara mån sits, hjälper och vikter på rätt plats så kommer Palita gå som en klocka :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar