Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

20 december 2012

Julklappar & Innebandy.

Hej mina fina bloggläsare :)
Igår hade vi lite avslutning på träningen innan jul. Mi hade kommit på en massa roliga lekar, vi tävlade om skumtomtar som vi sedan fick äta upp! Sen hade alla med sig var sitt paket som vi tävlade om, jag fick en hårborste ;) Blev mest för sakens skull, då vi handla för 20 kr var så kunde de inte bli så jätte bra saker, mest godis och sånt! Perfekt avslut på en helt okej säsong :)

Imorse vaknade jag med hemskt ont i halsen och hela kroppen värkte.. Fcik tvinga mig själv upp vid 8.30 för att ta tag i mig själv och dagen. Började med att åka ner till Bäckebol och inhandla lite julklappar, hittade en del fint :) Sen bar det av till stallet. Maria var där och skodde Lopez, så jag började med att mocka, fixa stallet och sen rida ut Palita en sväng. Men gud va halt de var på ridvägarna, is i stort sätt överallt.. Så gick inge vidare, en runda som brukar ta 20 min tog nästan 35 då vi fick gå väldigt långsamt på vissa ställe så Palita inte skulle halka..
Hon börjar bli mer och mer ute tycker jag, väldigt lättstressad, höjer upp huvudet en massa och lyssnar emellanåt inte alls på mig :( Så tror vi ska ta och testa fodret som PAVO har, Nerv Control. Verkar vara väldigt bra för hästar som är nervösa, lätt stressade och behöver komma ner på jorden, hört väldigt gott om de iallafall!
Sen skrittade jag ut Lopez en härlig sväng, då de hann bli mörkt och ridvägarna var så isiga..

Dagen avslutades tillsammans med min älskling. Vi gick runt i Kungälv lite och köpte julklappar, sen åt vi middag på Thai & Sushi stället vid Maxi, mycket god mat :) Åh avslutade de hela med att storhandla på Maxi med alla andra tusen människor! Men skönt att ha de gjort, blev en del inför fjällen resan också.

Om en vecka är vi uppe i fjällen, Vemdalen rättare sagt :) Ska bli så himla kul att komma iväg, åka skidor, njuta tillsammans med vänner och älsklingen! Kommer bli en toppen resa :)

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar