Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

29 november 2012

Torsdag 29/11

Goddag mina fina bloggläsare :)
Var en otroligt trött Sandra som idag öppnade ögonen vid 9 tiden, då hennes älskade pojkvän kom in för att äta frukost. Var helt slut efter gårdagen på Ullared + att jag skulle jobba inatt, så tänkte att en go sovmorgon var jag värd!
Gårdagen började vid 05:30, Rise & Shine! Vi packade in oss i Fredriks & Sara's fina Kia som vi lånat dagen till ära och började färden ner till Ullared :)
Innan vi var nästan framme så stanna vi till vid en jätte fin sjö och åt frukost, myspys!
Blev en riktigt långdag på Ullared, var där inne mellan 8:30-16:30, tror vi slagit nytt rekord, galet länge iallafall!!
Vi fick köpt rätt så mycket, bra saker. Köpte mycket saker som vi inte har hemma, men som ska finnas i alla hem och vi håller ju på att skapa oss vårat egna hem nu, tillsammans :)
Blev jätte fina glöggmuggar, massa saker till vår julgran mm.
Vi var några tusenlappar fattigare när vi åkte därifrån, men även väldigt nöjda och lyckliga. GALET trötta också iofs men de får man köpa tycker jag :)

Min dag idag, denna torsdag 29/11 har varit ganska lugn. Vaknade med jobbig huvudvärk som höll i sig ett tag. Så blev ingen ridning på Palita idag, utan gick en promenad med henne istället! Tror hon gillar dessa promenader mycket, att få slippa träns och sadel emellanåt och ut och röra sig med sin ryttare gåendes vid hennes sida :) Pixie fick även hon en promenad, pigg som aldrig förr, sprang hon bredvid mig och bockade medans jag promenerade i lugnt tempo. Tokiga lilla häst!! :)
Imorgon ska jag rida Lopez för Hanna, sen kanske Palita då Lisabeth var sjuk idag så får vi se imorgon!

Idag var de då dags för min MR (magnetröntgen) som jag väntat på.
Gick super bra och smidigt, var klar på sjukhuset på drygt 40 min. Själva röntgen gick bra, åkte bara in med nedre delen av kroppen i tunneln på röntgen apparaten. Vilket var tur de, för det var super smalt där inne och maskinen gjorde en massa höga ljud ifrån sig. Så fick ligga med hörselskydd med radio på. Dom fixerade även mitt högerben så det skulle vara helt stilla! Skönt att de är gjort och får nu vänta tills 5 december då jag har telefontid med läkaren/ortopeden. Hoppas på goda resultat!
/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar