Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

23 oktober 2012

Höst förkylning i stallet

Hej alla fina bloggläsare :)

Nu ser min blogg bra ut igen. Jag började ju ändra och fixa tidigare idag, tänkte testa om jag kan lyckas att tjäna lite pengar på min blogg genom att annonsera lite. Så nu har jag lagt upp en del reklam, om allt mellan himmel och jord :) Vissa är tillfälliga erbjudanden eller kampanjer så jag kommer få byta ut dom efter ett tag, men det är bara kul tycker jag.

Tanken var idag att jag skulle ridit Palita för Hanna, men de blev inte alls som jag tänkt.
Träffade Hanna i stallet vi 18 tiden, hon fixa Brownie och jag Palita, sen gick vi till ridhuset (tog tempen på Palita innan vi gick och hon hade 37,7 så alltså ingen feber iallafall). Vi var helt själva i ridhuset, vilket var väldigt skönt :) Vi började att värma upp båda hästarna, men jag märkte med en gång att Palita inte var sig lik. Hon hade lite segare skritt än vanligt och var väldigt loj.. När jag skulle börja jobba henne i traven så fick jag kämpa för att ens få henne och trava. Då ska ni veta att detta är en väldigt pigg och framåt häst som inte alls har svårt för komma framåt och är väldigt känslig för skänkeln.. Men fick fram henne till slut dock blev de bara lite trav och galopp kanske 7-8 min sen gav jag upp. Hennes energi var verkligen LÅG och hon kändes inte pigg och glad över huvudtaget :( Så bestämde för att nöja mig och skritta av henne medans Hanna red klart Brownie.
Väl tillbaka i stallet så bestämde jag och Hanna att Palita ska få vila några dagar nu, så ska jag se på lördag hur hon verkar! Men vi får vi ha i bakhuvudet att hon faktiskt är gammal. hon fyller ju 23 nästa år. Men hon har blivit "sämre" på mindre än en vecka och så fort går de inte, om hon nu inte är riktigt sjuk eller något sånt. Men de får vi verkligen inte hoppas! Hoppas att lite vila kan göra henne gott, ska kanske ut och promenera lite i skogen med henne för de älskar hon ju :) Hon har ju hostat lite de senaste dagarna, vilket även Brownie har gjort och Pixie hade en hemsk hosta i stallet idag, lät som de satt riktigt djupt.. Så tog henne på en kvälls promenad, tror lite frisk kall luft gjorde gott för hennes lungor!
Sen kanske vi ska kolla över hennes foderstat också, äldre hästar kan ju ibland behöva extra tillskott av olika slag.
På fredag ska jag rida Lopez, tur att de finns andra hästar i stallet att rida när Palita måste vila :)

På torsdag ska vi i Div. 2 truppen i innebandyn spela tränings match emot vårat Div.1 lag. Ska bli mycket kul och spännande, men brukar alltid bli speciellt när man möter sina egna lag, sina egna lagkamrater :) Men go genomkörare för oss inför helgens möte mot IBK Göteborg!

Ha de nu toppen allihoppa :)

2 kommentarer:

  1. Hej Sandra!!
    har försökt kommentera flera ggr nu, men jag ser att det inte kommer fram.. Provar från datan en gång med så får vi se;)

    Kul att du hittat min blogg, glad jag blir av din kommentar och att du lämna din bloggadress så jag kunde hitta tillbaka till dej!!
    Det va inte igår alltså som man såg dej, är allt bra?
    Ser att du fortfarande spelar innebandy! Kul..!! Är ni många kvar? :)

    Fin blogg du har.. Kram!!

    SvaraRadera
  2. Hej :)
    Nej har inte sett något svar ifrån dig förenas nu. Men bättre sent än aldrig :)
    Ja har följt din blogg ett tag nu och tycker verkligen om den. Hoppas du ska tycka om min också :)

    Ja allt är bara bra här, med dig? :) Kul att du blivit mamma, dubbelt upp också! Kanske kan komma förbi på en kaffe någon gång :)
    Jo vi är några kvar, men en del har ju fått barn eller ska få. Hanna Widell har ju barn, Pernilla ska få nästa år osv. :)
    Kram!

    SvaraRadera