Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

12 september 2012

Sportlife Kungälv Innebandy Klubb

Jag spelar ju i Sportlife Kungälv, även kallat SKIBK. Har spelat i denna klubben i 12-13 år nu och jag älskar det fortfarande lika mycket!
Vi är en av Sveriges största klubbar, med över 550 medlemmar och spelare. Vårat damlag startar snart första säsongen i Div. 1 , vilket vi alla hoppas ska gå riktigt bra!

"Vi spelar innebandy med ett leende" :)

Jag blev iår uttagen till tränings truppen för Div.1, alltså att jag fick vara med där i början av säsongen, innan serien drog igång. Träna och visa att jag hade en plats i de laget. Vilket var jätte kul :) Men kände efter ett tag att spela i Div.1 skulle ta alldeles för mycket tid och energi, skulle påverka mitt jobb, hästar och mycket mer. Så valde att tacka nej och istället spela i Div. 2. Självklart kommer de bli tufft i Div. 2 också, inte de jag menar, men kommer inte vara fullt så seriöst och tidskrävande som Div. 1.

Tränade första träningen med Div. 2 idag iallafall och shit va skoj vi hade :) Fick spela med Hanna och Malin, var ju flera flera år sedan jag spelade med dom senast, men takterna satt allt i fortfarande. Och imellanåt fick vi riktigt grymt spel :) Så är positiv inför denna säsongen, känns som detta kommer bli riktigt bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar