Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

10 september 2012

Ledig måndag


Hej på er! 
Idag har jag vart ledig hela dagen, skönt! Började med en lugn morgon hemma. Igår fick vi äntligen en ny tvättmaskin i lägenheten, så himla skönt att slippa åka iväg till mamma och tvätta eller gå ner till grannen, vart lite segt.. Så passade på att avverka lite av våra två stora berg med tvätt!
Vidare ut till stallet där en glad Palita väntade :) Blev en härlig uteritt på henne, red den vanliga rundan i skogen, fast åt andra hållet. Blir mycket mera trav och galopp sträckor åt det hållet och tror Palita uppskattade att gå åt andra hållet för en gångs skull. Hon funkar bättre på de andra bettet jag rider på nu. Ett tre delat egg bett med mässing detaljer. Hon lyssnar bättre på mina halvhalter och blir inte riktigt lika stark i munnen :)
Sen tillbaka i stallet och dags för häst # 2 - Lopez. Borstade han en bra stund och när jag var klar låg det som en tunn matta på golvet runt hans hovar. Han har börjat fälla enormt mycket, så behövde borstas en stund! Red ut en underbar tur på han, hade på hackamoret och lite längre stigläder än jag brukar ha i hoppsadeln. Och han gick som en klocka, hur bra som helst :) Så synd bara att han går så klockrent på de tränset, för Hanna vill bara ha de på han i hoppningen, så han inte vänjer sig för mkt vid det! Åh eftersom jag inte hoppar han någonting alls ( Ännu iaf ;).)så blir de inge mer hackamore! Men men han går bra på vanligt tränsbett också!
Härlig ridtur i fredags med Lisabeth och Palita
Palita i skogen idag :)
Missan är en katt med skön stil ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar