Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

16 september 2012

Ledig helg

Började min helg med tacos, godis och film myskväll med bästa innebandy tjejerna! Vi träffades hemma hos Sofia och bara var, riktigt nice :)

Igår fick jag äntligen ridit Palita för Hanna igen. Gått ett bra tag sen sist, då vi inte lyckats få till ett bra tillfälle. Men kändes väldigt bra och viktigt att jag fick ridit för henne igår, för känt sista tiden att jag kört fast lite med ridningen på Palita.. Vi jobbade massa med att få Palita avslappnad, hon har varit väldigt spänd de sista. Mycket öka, minska volten, böja henne, jobba mycket med att driva för hon kräver otroligt mycket och sen min sits och händer. Jag måste komma ner mycket mer i sadeln, så jag kan driva på henne framåt, få med bakbenen och då får henne mer avslappnad. Sen mina händer måste jag jobba med också, så jag sitter parallellt med dom. För min höger hand åker gärna upp när jag rider i vänster varv. Mycket och jobba på men det är bara kul :) Vi fick massa beröm av Hanna, tycker jätte mycket om att rida för henne. För hon ger konstruktiv kritik, men är även noga med att berömma :) Både jag och Palita var rätt så trötta efteråt! Känner idag, så här dagen efter att jag har galen träningsvärk i mage och rygg. Tecken på att jag måste träna upp styrkan där mer, så kommer min ridning bli bättre :)

Kvällen spenderade jag och Tobbe hos Sara och Fredrik :) Killarna muckade med bilarna och höll på utomhus. Jag och Sara gick en sväng ochplockade svamp med Tobbes mamma, vi hittade 3 liter faktiskt :) Sen blev de middag, Mary Kay shoppande och sen avsluta jag och Sara kvällen med film mys, såg Stekta Gröna Tomater, en helt underbar film :)

Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar