Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

16 augusti 2012

Leva livet medans man fortfarande kan

Tänker ofta på hur otroligt viktigt det är att verkligen leva livet fullt ut hela tiden, medans man fortfarande kan! Påminner min sambo väldigt ofta om detta, hur viktigt det är att säga jag älskar dig ofta, varje gång man säger hejdå osv. Han tycker väl det är lite tjatigt, men för mig är det väldigt viktigt! För man vet aldrig när ens liv här på jorden är över eller när någon i ens närhets liv är över. Det kan förändras på mindre än en sekund, det lilla kan räcka för att släcka en människas liv för evigt.

Nu undrar ni säkert vart detta djupa och lite ledsamma kommer ifrån. Men har en morfar som är väldigt gammal nu, som ramlade härom veckan och slog sitt ena ben lite. Så han fungerar inte riktigt som förut, måste ha hjälp med mycket! Då inser man hur gammal han faktiskt är och att vi ska vara så otroligt tacksamma för alla dagar vi får med honom! Men jag har en enormt stark och envis morfar det vet jag, så tvivlar inte på att han kommer leva många år till, bara han får hålla sig frisk!

Sen så är det också snart ett år sedan jag kom hem från USA, 21 augusti förra året för att vara exakt. Det var även den dagen då jag för allra sista gången fick träffa min älskade farfar i livet. Åkte direkt från landvetter för att träffa honom. Fick 30 underbara minuter med honom då vi pratade om allt och ingenting. När jag sen sa hejdå och gick därifrån så visste jag inte att de skulle komma och bli sista gången jag såg honom. Några dagar senare blev jag jätte förkyld och fick då inte komma och hälsa på farfar, eftersom han var så svag och infektions risken var för hög. Så en vacker morgon torsdagen den 1 september 2011 somnade min älskade farfar in med sin fru och sina tre barn vid sin sida!


Farfars alldeles egna plats hemma hos oss

Så nu kanske ni förstår varför jag skriver ett så djupt inlägg om livet, döden och att ta tillvara på de man har, medans man fortfarande har det! För det är så otroligt viktigt att ha med sig, att ingen lever för alltid och att hemska saker faktiskt händer. Så lova mig att ta tillvara på allt som ni har kärt och att ABSOLUT inte ta något förgivet!

Kramar Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar