Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

31 augusti 2012

Ledig fredag

Jag unnade mig en go sovmorgon imorse, då jag ska jobba natt hela helgen, så tyckte jag att de var välbehövligt!
Fixade här hemma en del, börjat ta tag i att tvätta av alla fönstrena och de är SKITIGA vill jag lova.. Så kommer säkert ta ett bra tag! Men fint de blir när de väl är klart :)
Sen åkte jag ut till mamma för att gå ut en sväng med Meja, efter våra korta promenad så bestämde jag mig för att ta med henne till stallet, var väldigt länge sen sist som hon var med där. Hon blev jätte glad att få komma iväg, träffa Susanne & Co. Och framför allt deras hund Mio :)

Blev en härlig uteritt i skogen med Palita. Dock tycker jag hon är rätt jobbig att rida ut på nu, blir lätt stark i handen, ökar självmant och lyssnar mycket dåligt på mina halvhalter.. Så så fort jag slappnar av en sekund passar hon på och ökar farten! Jätte jobbigt verkligen då halvhalterna knappt tar på henne.. Får se om jag ska ta och byta bett på henne, sätta på de som hon på sitt andra träns istället. Någon som har nåt annat bra förslag man kan testa? Förutom att byta till ett skarpare bett, ha martingal på eller göra en massa massa halvhalter och avbrott hela tiden.

Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar