Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

8 juni 2012

Massa häst och student!

Ledig dag idag, så sov ut en stund imorse. Sen åkte jag mot stallet, stannade och skickade iväg mitt paket med DHL från Preem på vägen. Har sålt lite glas på tradera, så skickade dom till köparen.
Var skönt att komma till stallet igen, var några dagar sen sist.
Red tre hästar idag, så fullt ös med en gång :)

Dodo: Var pigg och framåt, då han vilat en del i veckan. Fått nya framskor, men kändes fin och fräsch! Blev Evert rundan i skogen och han bara älskade det :) Lite trav och galopp. Han funkar så mycket bättre ute nu efter att vi bytt träns, han blir inte lika stark!

Lopez: Blev klättra rundan för oss idag. Puh jobbigt sa Lopez men kämpade sig upp :) Avslutade på toppen med trav och en härlig galopp :)
Väl tillbaka i stallet så fastnade han på nåt vänster i pixies box dörr, gick på en sekund då jag precis vänt mig om för att ta hans grimma. Han slänger sig bakåt, fastnar och drar sönder hela tränset. Bettet sitter uppe vid ögat nästan och tygeln i munnen. Som tur är får jag loss han med en gång och lyckas lugna ner han snabbt. Han klarade sig bra, fick endast ett sår i munnen. Antingen så bet han sig själv eller så var det när tränset åkte runt, som något skavde upp ett sår. Usch, fick ta många andetag efteråt, man får ju verkligen andan i halsen när sånt här händer. Men allt gick bra, vilket är de viktigaste!

Palita: Vi gick till paddocken. Blev till att trimma henne i hoppsadeln. Hon var pigg och framåt, men lyssnade bra på mina hjälper och hittade ganska fort en behaglig form. Hon går lätt i hög och spänd form, tar ett tag att jobba igenom henne så hon slappnar av och blir lågare i formen. Men vissa dagar, som idag, så går det väldigt fort och smidigt, vilket är skönt :)

Sen hem och fixa sig för att sen iväg på Tobias kusins student. Ätit massa gott och träffat massa goa människor :) Kan inte fatta att det redan är 5 år sedan jag själv tog studenten.. tiden går för fort ibland!
Nu ligger jag på soffan och ska snart in och jobba! Imorgon blir det rida Dodo på morgonen med Malin och Palita. Sen upp till Kristel och Jonathan med älsklingen och festa, fira jonathans födelsedag :)





Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar