Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

15 augusti 2011

Last weekend in the USA




Sa denna helgen vart den sista hela riktiga helgern som jag hade har i DC med mina underbara vanner! For nasta helg har jag fredagen och halva lordagen, sen satter jag mig pa planet hem till Sverige :)

Helgen borjade med hang med Lovisa, forst middag pa District Taco, sen vidare for bio med Matilda och Sofie :) Vi sag "The Help" - gud vilken bra film. Alla 4 grat en hel del under filmens gang, var en stark och gripande film! Galet att nagot sant kan ha forsigatt har i USA for bara 30-40 ar sedan.. :( Men ar absolut en film som alla borde se, for den var otroligt bra!
Efterat sa blev de en Froozen Yoghurt och snacka pa en bank ett tag, mycket trevligt :)

Lordagen borjade redan vid halv 8, upp och skypa lite och gor mig iordning. Plocka sen upp Lovisa vid 9, akte in till DC for att plocka upp Sara :) Sen drog vi till Potomac Mills for min sista shopping dar!
Blev en hel del, 3 par converse for mig, parfym, Victoria Secret, Levis, lite fran Nike och lite annat smatt och gott :)
Galet att man nastan far 3 par converse har for samma pris som man far ett par for i Sverige, GALET :P
Mote sen upp Victoria och efterat gick vi och at pa ett super gott Mexikanskt stalle :)
Sen akte vi hemat, slappte av Lovisa som skulle jobba en stund och drog vidare till Target. Sen val hemma igen sa kolla vi lite pa min packning, tog ett glas vin och bara tjota :) Lange sen jag och Sara bar umgicks sa, sa det var mycket trevligt!
Sen fick jag ett jatte fint fotoalbum av mina underbara vardfamilj, en massa kort fran aret som varit, helt otroligt fint :) Blev faktiskt rord! Sen blev det jatte god middag! Heidi sa att detta var min hejda middag typ for dom inte visste hur min fredag skulle se ut, men jag sa att jag hade hoppats pa att ha hejda middag med dom da! Sa vi sa att vi far ha tva middagar helt enkelt ;) hehe
Sen kom Lovis aoch hamtade upp oss, vi drog till Potomac Yard och kollade pa den sista Harry Potter filmen. Jag har ju redan sett den men sag den mer an garna igen bara for att fa umgas med mina fina vanner :)

Sen sondag morgon gick vi upp 04:30 da vi skulle ta 06:15 bussen upp till NYC for en hel dag dar :)
Var inte allt for pigga tjejer som satte sig pa bussen, men fick sova en del under den 4,5 timmar langa resan upp sa de funka!
Val uppe i NYC sa mottes vi av REGN! Vi som hade tankt att strosa runt i NYC och gora de vi kande for. Fick helt enkelt halla oss till shopping, fika och sant inomhus! Men de blev allt riktigt bra anda :)
Sen nar dagen borjade lida mot sitt slut sa fick jag saga hejda till Sara, for hon akte en annan buss hem och vi hinner ej ses nat mer under veckan innan jag aker! Men var anda inte jobbigt att saga hejda for jag vet att vi kommer ses hemma i Sverige, det ar jag overtygad om :)

Lovisa in her new awesome rain boots :)


Tack Sara for allt kul vi gjort under detta aret, helt galet att vi spenderat ett ar har tillsammans! Ar sa otroligt glad att jag haft dig vid min sida, du har gjort mitt ar till ett sa otroligt bra ar <3

Efter en massa vel med buss bolaget vi akte hem till DC med, sa kom vi antligen fram vid 02:15. Hela 2 timmar forsent. Kom i sang kl 03:00 och upp igen vid 07:30, var inte allt for pigg vill jag saga :P

Tack Lovisa och Sara for en toppen dag i NYC och for en underbar helg :)

Over&Out.
Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar