Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

26 december 2010

Merry Christmas from USA

Idag vaknade jag vid 7 och var pigg, lyssnade efter om nagon annan redan var uppe, horde Heidi och Axel, sa tankte att snart far jag ga upp. For har gar dom upp ratt tidigt pa morgonen, typ 7-9 och byter julklappar :) Gick upp vid 8 och gjorde mig iordning, blev sen lite kaffe och lite smatt att ata, sen drojde de anda till 11 innan vi borjade med paketem, for alla sprang runt och gjorde en massa annat :P

Fick present av Heidis syster Gretchen och hennes man Craig, dom ar sa sota :) Sen av Leo och Heidi fick jag en jatte fin mossa fran Pantagonia, med vantar och halsduk :) Sen ett JATTE fint kort som Heidi skrivit, tacka for jag kom hit, hur glada dom ar for jag kommit till dom och hur mycket Axel och Olie tycker om mig :) Varmde i hjartat att lasa!! Sen fick jag 200$ oxa, dom skammer bort mig :P
Sen at vi lite brunch och pojkarna lekte med ALLA nya leksaker dom fatt ;)
Vid ett tiden sa akte vi till Leos Uncle som bor ca 15 min harifran. Dar traffade vi hans mamma, hans mormor och morfar som bada var runt 90 ar gamla, jatte trevliga manniskor :) Sen lite andra slaktingar! Vi at god mat och umgicks! Dom va sa sota, dom hade akt till IKEA och kopt kottbullar och lingonsylt bara for min skull :) Sen julskinkan smakade ju inte alls som hemma men den var okej, hittade en senaps flaska i kylen, da smakade det battre! Men amerikaner har inte senap pa sin skinka, konstigt nog :P Ar val en svensk grej!
Har pratat MYCKET om sverige denna helgen, manga av Heidis och Leos aldre slaktingar har unsprung fran sverige sa dom kanner till mig och undrar mycket, sa pratat om allt och ingenting :)
Heidis pappa kan faktiskt en hel del, han ar for go den :)

Gjorde forresten Janssons Frestelse igar och gud va gott det smakade :) Precis som hemma och Heidi & Co. tyckte ocksa om det :)

Nu ar det lordag kvall, ska strax ata annu en middag har hemma hos Gretchen, dom har massa folk over. Jul ar verkligen den hogtiden da man bara ater och ater hela tiden :P Vart sjukan innan jul med sa ej gymmat p 2 veckor, snart 3.. Men nar jag kommer hem sa far jag borjar kora hart igen! Men som sagt vi skulle stannat tills pa mandag, men aker nog hem redan imorgon, for dom ska fa en snostorm har pa Rhode Island, sa Heidi och Leo vill komma ut pa vagarna innan dess. Sa hemma redan imorgon kvall om nu allt gar som det ska! Men det hoppas vi pa :)

Sa det far avsluta dagens inlagg, blev en hel del! Hoppas alla dar hemma haft en underbar jul, massa god mat och massa paket :) Saknar alla extra mycket nu kring jul faktiskt, kanns lite extra i hjartat... Men har en underbar vardfamilj som tar hand om mig och hela deras slakt ar verkligen underbar :)

Over and out <3
Pussar & Kramar

1 kommentar:

  1. Hej Sandra lilla gumman!
    Skickar här en hälsning med God Jul sam Ett Gott Nytt År från Mig och Pappa hoppas julklappen kommit fram.Sköt om dig på Nyår Många Bamse Kramar Från oss i Båljan KRAMAR PUSSAR Saknar Dig B-M Pappa

    SvaraRadera