Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

27 november 2010

Happy Thanksgiving :)

Sa nu har jag firat min forsta Thanksgiving :)
I torsdags sa packade vi in oss i bilen, akte sen ner till Heidis kompis Claires hus, tog ca 2 timmar att kora. Var mitt ute pa landet, hur fint som helst :) Ar deras weekend house, vanligtvis bor dom i Alexandria typ 20 min fran Arlington.
De va Claires, hennes 3 barn Maria 4, Docle 2 och Robert 6 manader och hennes man Rob :) Bebisen var hur sot som helst, kelade mycket md honom, vill att Heidis bebis ska komma nu!! Sen var aven Claires syster dar och envan till familjen.
At jatte god mat, Kalkon sa klart ;) Sen mashed potatoes, massa gronsaker och annat gott. At mycket om man sager sa! Sen till efterratt blev de Pumkin Pie av tva olika sorter och apple pie :) Var ute mycket oxa, lekte med barnen, hade en brasa och massa kul. Umgicks, tjotade och drack vin, riktigt trevligt faktiskt :)
Efter en lang dag akte vi nojda darifran med valdigt fulla magar!

Kom i sang runt 11 tiden, sen kl 4 pa morgonen sa vackte Heidi mig for att vi skulle aka och shoppa :P Var Black Friday igar, vilket innebar att manga affarer har helt galna reor pa sina varor. Manga affarer som har TV apparater lottar ut grattis tv apparater till dom som kommer in allra forst. Sa folk sover ju utanfor affarerna och koar for att komma in forst och fa en tv forhoppningsvis :P Men Heidi berattade for mig forra aret att en utav dorrvakterna till Wallmart blev ihjal trampad. Han oppnade dorrarna for en gigantisk folkmassa och ala bara rusade in helt galna och folk trampade ihjal denna killen, ingen stannade ens, dom bara srang over honom. Det ar helt sjukt, for att kanske fa en TV eller tjana nagra dollar pa toalettpapper eller vad de nu kan vara, sa ar de absolut inte vart att trampa ihjal nagon over...
Jag och Heidi var inte dar precis nar dom oppnade iaf, for det hade vart helt galet. Var faktiskt ratt lugnt och skont nar vi ko dit. Jag fyndade en hel del smasaker som ska bli julklappar till pojkarna :) Typ bocker for 1$ osv.
Men inget jag gor igen, bara denna gangen for att testa. Heidi brukar inte heller gora detta vanligtvis sa hon, men hon hade fatt en massa rabatt kuponger och sa ifran Target sa tankte kan testa och se :)
Sa sen hemma igen kl 7 pa morgonen, sov 3 timmar till och sen upp och gora sig iordning for att aka till Tysons med Ellen :) Var galet med folk dar oxa, men anda ratt lugnt, man kunde shoppa som vanligt! Fyndade lite pa Bodyshop, 3 for 30$, fick valja vad man ville i butiken sa tog ju stora och dyra saker ;) Blev lite annat oxa, klanningar mm.

Igar kvall var jag bjuden pa middag hos Lovisas familj :) Hennes vardmamma Molly har haft en catering firma tidigare, sa hon ar helt galet bra pa att laga mat! Herregud sa god mat :) Blev Thanksgiving inspirerat da med, kalkon mm och sen hade hon gjort en yello/pudding liknande sak med morot i, aaah gud sa god den va :)
Dom har varldens sotaste hund oxa :) Liknar en storre lapphund av nagot slag, sa lik Meja :)
Sen korde min underbara Lovisa mig, Sarah, Stella och Ellenin till Georgetown och McFaddens :) Min forsta gang dar. Sarah och framfor allt Isi, har pratat sa mycket om de stallet, att de ar det basta ever. Och nu fortstar jag varfor :) GALEN kvall och nog den roligaste pa lange <3

Idag har jag sovit lange, dels trott efter vi var ute igar, men sen vart mycket de senaste dagarna, shoppat mitt i natten osv :P Sa behovde sova igen lite!

Ar lite jobbigt med pojkarna nar jag ej jobbar och foraldrarna e hemma, for dom typ sger "No" till mig sa fort jag tittar pa dom eller sager nat. Precis som att prata ej med mig, ga ivag eller nat. De kanns maste jag saga, aven om dom e sma och kanske inte riktigt menar de. Men ar inte alltid sa, ofta sa ar dom glada och sa, men ar val en fas, gar val over :) Sen har Olie borjat prata om mig som sin Syster :) Sa himla gullig han e va!
Axel daremot gar igenom nagon knepig fas, grinar for allt, sover daligt och ar allmant pa daligt humor. Bade med mig och foraldrarna! Hoppas de blir battre snart! Men nar jag jobbar med dom pa dagarna sa ar dom jatte goa mot mig sa tolka inte detta som att jag har de fruktansvart jobbigt med dom for de har jag ej ;)

Nu ska jag kolla lite Desperate och slappa :)
Saknar er dar hemma, ni ar med mig varje dag, vilket gor att jag klarar av detta och kan vara stark <3
Massa Karlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar