Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

27 oktober 2010

Tiden flyger ivag!!

Ar redan tisdag kvall, veckorna gar sa otroligt fort har sa de ar galet :) Precis haft en underbart god middag med familjen, Leo ar sa duktig pa mat, blir alltid jattegott! Idag blev det rakor med pasta och gronsaker!!

I sondags kom min underbara Sofia hit :) Vi sag pa film med Louisa och Nabila, hade en mycket trevlig sondag kvall med mycket prat och godsaker! Perfekt avslutningen pa en kanon helg :)
Igar var jag och Louisa pa gymmet. Tranade forst en timma pa olika maskiner. Dom har en matchning som ar som en trappa, den rullar nerat sa du maste ga hela tiden, sen kan du valja hastighet :P Helt knappt, varfor inte bara ga till en vanlig trappa!?? Som lopbanden, jag anvander bara dom for att varma upp nar jag borjar trana, men vissa manniskor star dar en hel timma och springer. Varfor inte bara ga ut och springa istallet?? :P Det ar nagot jag aldrig fattat och aldrig kommer fatta!!
Men iaf efter en timma i gymmet sa tog vi en klass som hette Stretch och nat :P Vi tankte ah skont med stretch och lite lugnare efter traningen, men nej detta var faktiskt tufft. Nog aldrig vart sa trott i magen som jag var efterat :P En halvtimma och vi hann nog med alla muskelgrupper pa kroppen, men de var ett skont pass, lar jag gora flera ganger :)

Min kara van Sara haller pa forfullt att fixa biljetter till oss upp till New York om 2 veckor :) Hennes vardmamma har lovat att hjalpa henne sa vi kanske kan fa lite billigare! Vi ska bo hos Saras vardmammas kusin som bor i Brooklyn, strax utanfor New York. Hon var med i UK Big Brother for 6 ar sedan, sa i UK ar hon en mega kandis ;) Men har i USA ar det typ ingen som vet vem hon ar ens, att det kan vara sadan skillnad anda. Men iaf, sa hon har nog en ratt sa flott lagenhet, hoppas jag :) Sa vi kommer fa bo dar helt gratis vilket ar kanon, for att betala boende i New York ar INTE gratis direkt..

Nu till helgen sa ar det HALLOWEEN!!! :)
Verkar som de forst blir forfest hos Elins pojkvan som bor i Vienna och sen bar det av till Georgetown! Dom stanger tydligen av gatorna for trafiken dar, sa alla manniskor som ar ute och firar kan strova omkring pa gatorna :) Kommer bli galet kul, se allas utkladnader osv. :)
Sara kommer hit och firar med mig, kommer bli helt underbart <3

Saknar innebandyn dar hemma valdigt mycket!! Alla mina underbara lagkamrater, kanon tranare och helt atmosfaren med innebandyn. Traningar varje vecka, sen macther pa helgerna, saknar verkligen det! Men vet att om mindre an ett ar sa spelar jag igen, forhoppningsvis. Man vet aldrig vad som hander om jag forlanger eller inte. Man maste tydligen bestamma sig for de nar man vart har i 7 manader. Lite dumt, for tank om man andrar sig efter 10-11 manader och vill aka hem.. Aja vi far se hur de blir, ar iaf alldeles for tidigt att saga nu!
Ska iaf aka hem en svang nar pappas brollop ar, blir antagligen nagon gang nasta sommar! Far se om jag tar en hel vecka da eller hur jag gor, men far nog bli en vecka om jag ska hinna saga hej till alla och kanna av atmosfaren dar hemma ;)

Saknar svensk host nat enormt.. Har ar det fortfarande varmt ute, som en sensommar hemma.. Idag har vi haft mega varmt jamfort med vanligt, sakert haft 20 grader.. :P Sa lite skillnad mot Sverige. Men blir mer och er lov pa marken iaf :) Trodde aldrig skulle saga att jag saknar den Svenska hosten, allt regn osv. Men jag saknar dom fina, klara, kyliga dagarna. Nar himlen ar klarbla och solen star hogt, faglarna sjunger och alla loven skiftar sa vackert i farg! <3

Nu ska jag ta mig ett efterlangtat bad, tar mig nog ett glas vin oxa for att slappna av lite :)
Tanker pa er alla dar hemma, hoppas ni har det bra, saknar er massor <3

Massa Pussar & Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar