Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

1 juni 2013

The real stuff!

Hej på er :)
Just nu sitter jag ute på altanen i bikini och njuter i solen tillsammans med katterna och bloggen :) Är riktigt varmt och skönt, så underbart med sommar. Lätt den bästa årstiden här i Sverige! Efter att ha upplevt sommaren i USA så är den svenska alldeles lagom med värme och luft fuktighet. För i USA var de alldeles för mycket av båda och de vart inge kul dom varmaste veckorna..
De ska vara som vi har ca 25 grader, att de brisar lite och inte är för luft fuktigt!!
Fast några månader till med sånt väder hade iofs inte vart fel ;)

Igår hämtade jag och Tobias våra nya och egna förlovningsringar :)
Jag har fått min älskade mammas gamla förlovningsring och giftemåls ring från tiden med pappa. Och jag tog hennes förlovningsring och gjorde om till min :)
Tobias fick en väldigt gammal ring av sin pappa som tillhört hans mammas mormor tror jag det var. När vi lämnade in ringarna så kollade hon på stämplarna i ringarna och Tobias var från 1916, så han har en nästan 100 år gammal ring på sig, lite fräckt :)



Igår var jag i stallet efter jobbet, blev en längre uteritt på Lopez tillsammans med Lisabeth och Palita. Varmt och svettigt, mest för hästarna, men underbart ändå :)
Idag ska jag rida Palita, blir lite senare då jag ska rida med Hanna och dessutom blir de lite svalare senare på dagen! Får se om de blir ett pass i paddocken kanske, rida genom gamla tanten lite ;) Extra bra när Hanna är med också!!

Annars så händer inte så mycket i helgen, jag jobbar natt fredag och lördag..
Imorgon ska vi eventuellt åka till farmor och hälsa på i hennes nya lägenhet :)

Huset som jag lagt upp bilder på, som vi kolla på i tisdags, de är nu sålt och de var otroligt nära att de blev vårat faktiskt! Vi fick OK från banken igår med lånen men när vi kontakta ägaren och mäklaren så ville dom gå upp ytterligare 100 000 i pris för att sälja till oss och de kändes lite väl mycket..
Tobias släkt känner nämligen dom som sålde huset, Tobias moster Gunilla bor granne med dom. Så Gunilla hade pratat med dom, sagt att vi väldigt gärna ville ha de och då ville dom gärna sälja till oss :) Vi hoppades på att dom bara skulle gå upp några tusen kr mest symboliskt, så vi kunde köpa de. Men de ville ha mer, om de nu var dom eller mäklaren som sa det, de ve vi inte..
Så om allt hade gått vägen så hade vi varåt husägare igår och flyttat in om 4 veckor, men men det går fler tåg naturligtvis. Roligare att kolla efter hus nu när vi ve att vi är godkända för ett lån på minst 3 miljoner kr :)
Så m någon känner till någon sämsta sälja ett hus eller så, säg bara till!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar