Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

16 juni 2013

Kalas i Ellestorp.

Hade hemma pappas sida av släkten på lite mat och tårta tidigare idag. Vi firade min 25 årsdag i efterskott och även våran förlovning, två flugor i ett :)
Så kul att träffa alla, tyvärr var de bara en kusin som kunde komma men så är de ibland. Fick en massa fina lyktor, hade önskat mig det ;)
Sen fick vi även lite annat fint, jätte fina vinglas av Pappa och BM, handdukar mm.

Efter kalaset åkte jag till stallet. Red ut en pigg och mycket spänd Palita tillsammans med Hanna och Brownie. Tog en lång runda och de behövde båda hästarna. Palita har vilat i 3 dagar och de märktes.. Så nu ska hon ridas alla dagar denna veckan och verkligen hållas igång!
Efter tjejerna red vi ut Lopez och Tingeling. Tinge har en jobbig period nu, är extremt pigg varje ridpass och bråkar mycket med Hanna. Så just nu vill hon inte att jag rider henne, för de är alldeles för svårt. Bäst Hanna rider själv tills Tinge lugnat ner sig.
Blev en snabb och effektiv runda i skogen iallafall för klockan sprang iväg..

Inatt blir de jobb och imorgon en ledig dag, får se vad jag hittar på. Ska bli fint väder så kanske sola lite och sen ska Palita ridas någon gång under dagen :)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar