Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

11 juni 2013

Ingen motivation.

Hej på er!
Nu var de ett bra tag sedan jag bloggade, haft riktigt mycket för mig men även haft en blogg dipp. Inte alls haft någon blogg motivation. Så tagit en liten paus ifrån skrivandet!
Men hoppas de ska bli bättre nu igen :)

Haft en bra dag med mycket slappande på altanen i solen, jobba på den lilla färg jag fått redan ;)

Spenderat mycket tid i stallet med hästarna och Hanna idag.
Först red jag Palita i paddocken och Hanna red en pigg och bångstryig Tingeling. Palita fick ett lagom pass, lossnade fint på slutet och jag hitta ännu en bra knappt att jobba med :)
Hon var lite små slö i början för hästarna gick ute inatt och då brukar dom alltid vara tröttare! Men så underbart nu på sommaren då dom kan gå ute på nätterna :)

Sen red jag ut Lopez och Hanna red Brownie. Dom fick en längre uteritt med massa trav och galopp i ganska högt tempo och längre sträckor. Hanna jobbar för fullt med att få upp Brownies kondition nu inför Flasterbo, bara några få veckor kvar..
Efter dagens tur var dom båda rejält trötta, så detta är absolut nåt dom båda behöver mera utav, så nu jäklar Hanna ska vi ta tag i detta! ;)

Efter stallet åkte vi till GHP och byggt upp torsdagens Pay n Jump bana och vi var riktigt snabba. På drygt 40 min var vi klara :)


I torsdags drog jag och Tobias iväg med vagnen. Spenderade några härliga dagar på Hansagårdens Camping i Falkenberg och bara njöt av livet :) Så himla mysigt, jag älskar husvagns livet och jag älskar att dela det med min underbart duktiga fästman Tobias!

Igår lämna jag blod igen efter nästan 3 års uppehåll, kände att de var på tiden! Gick bra men är lite öm i armvecket, då de var en elev som "övade" på mig och råkade sticka lite tokigt så sköterskan fick fixa det. Men allt blev bra tillslut och de ska säkert vara helt bra tills imorgon. Om de är priset jag får ta för att skänka blod och rädda någons liv, så ABSOLUT :)

Kramar på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar