Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

26 februari 2013

Våren är påväg.

Hej på er :) 
Haft en toppen förmiddag i stallet. Red i ridhuset med Hanna. Hon hjälpte mig en stund när hon ridit klart Lopez. Både jag och Palita fick slita idag, vilket verkligen behövdes :)
Kom fram till att jag måste pressa mig själv och Palita lite extra emellanåt, inte bara köra på i samma svårighet hela tiden. Idag jobba vi mycket med att flytta henne för skänkeln, vilket hon ha svårt för, tycker de är riktigt jobbigt! Öppna både på långsidor och på böjt spår, något som är riktigt nyttigt att träna på och får man hästen att klara de så får man en väldigt mjuk och ridbar häst! Så det ska vi definitivt jobba på :)
Idag red jag ut en kort sväng innan jag gick till ridhuset, ca 15 min så hon fick trava och skritta av sig lite. Och de var mycke effektivt då hon var mycket lättare att börja jobba när vi kom in i ridhuset! Definitivt något jag kommer göra oftare :)
Var helt underbart väder ute idag också, vindstilla och strålande sol. Riktigt vår väder :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar