Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

15 februari 2013

So good to be back!

Hej på er kära bloggläsare :)

Jag har sen en vecka tillbaka haft en riktig "down" period när det gäller hästarna och ridningen. Min motivation och glädje sjönk till botten rejält :( Känt på mig på detta senaste veckorna och till slut så blev de för mycket och jag bestämde mig för ett break. Har ingen jätte bra förklaring till varför detta kom, men är väl mycket för jag kört fast en del med Palita de sista och jag så gärna vill börja hoppa och lära mig det. Vilket tyvärr inte går med Palita..
Så idag var äntligen dagen då jag skulle ut och rida tok Palita igen och gud så härligt det var :)
Min goa Sara följde med som sällskap, men synd om henne för de var inte mycket hon kunde göra pga sin arm som hon opererade för en vecka sedan. Men var ändå mysigt att ha henne med mig!
Vi tog en sväng i skogen och Palita var grymt laddad i början men lugnade sig snabbt.
Känns som att ridkänslan är på väg tillbaka vilket gör mig väldigt glad, så imorgon ska jag ut till stallet igen och rida ut Palita.

Pratat mycket med Hanna och vi kom fram till att jag kanske ska testa något nytt med Palita så vi får grymme känslan tillbaka. Så vi prata om WE vilket skulle vara riktigt kul för både mig och Palita. Sådan tur att vi har fanttastiska Maria som granne som är tränare inom just detta :)
Återkommer mer om detta när jag vet mer hur det blir.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar