Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

23 februari 2013

Premiär tur på Tingeling!

Igår var det äntligen dags för mig att få testa Tingeling. Hanna tyckte jag skulle rida henne hela tiden, så hon höll henne medans jag satt upp, Tingeling har nämligen lite svårt att stå still ;) Sen red vi en sväng i skogen, Hanna red Brownie. Är stenhårt ute igen och väldigt isigt så blev o stort sätt bara skritt. Var otroligt kul att få rida Tingeling, längtat massor! Men de är otrolig skillnad att rida unghäst, mycket mer och tänka på hela tiden och man måste vara med. Men det gick jätte bra tyckte både jag och Hanna :)
Tanken är att jag ska kunna hjälpa Hanna med henne nån dag i veckan, rida ut henne.
Bra för mig och få ännu en morot nu efter min motivations dipp, får jag nåt mer som sporrar mig :)
Sen tog jag ut fina Palita på en härlig lång skritt tur i underbara solskenet!
Hon var pigg och framåt, kändes super fin :)
När vi var nästan hemma så trampa hon av sig ena framskon, så var bara för mig att hoppa av och leda henne sista biten.
Som tur var så var Maria i stallet och skodde Tingeling och Palita stod näst på tur :)


Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar