Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

28 februari 2013

Palita

Hallå!
Susanne märkte igår när hon skulle ta ut hästarna att Palita ömmade mycket på höger fram när hon gick. Hon kollade då hennes temp och kände på hoven, den var varmare än dom andra..
Idag ömmade hon fortfarande, stackarn hon haltade verkligen ordentligt emellanåt. Men Maria var där ikväll och skodde henne bak, så hon kollade på hoven samtidigt. Visade sig att det var en söm som hamnat konstigt när hon skodde henne häromdagen. Så den låg och tryckte olyckligt, inte konstigt Palita hade ont och svårt att gå.. Antar att detta är något som lätt kan hända, spelar ingen roll hur duktig hovsammares är tror jag, alla kan slå i en söm nån millimeter tokigt så de hamnar dumt!
Maria tog bort en liten bit på hoven, lämna en lucka mellan skon. Där la hon bomull med jodopax.
Så nu får hon vila ett par dagar tills de blivit bättre :)
Glad att de inte var något annat, började ju oroa sig att de skulle vara nåt med hennes ben. Hon är ju trots allt 23 år. Tänkte tanken att n är de färdig ridit på henne, men nu är hoppet tillbaka iallafall :)

Sitter i soffan nu, precis ätit. Blev träning med div. 1 laget idag och det gick bra. Alltid kul att träna med dom, är helt annat tempo osv. :)
Har dock jätte ont i min stortå, fortfarande.. Känner inget under träningarna utan de är efteråt de kommer. Sen kan jag inte böja den nåt speciellt alls, försöker jag böja den så gör de jätte ont. Så tror jag måste kolla upp detta!

Imorgon ska jag äntligen testa Indoor Walking på sportlife och efter blir de cxworx.
Sen ska jag äntligen få pussa på Louise nyfödda bebis Ronya :)
Vidare ut till stallet, rida Lopez, kolla över Palita och ta in hästarna.
Fullt ös för mig även på min lediga dag, varför sitta stilla är man kan hitta på en massa kul ;-)
Kramar till er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar