Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

6 februari 2013

Mys i stallet.

Åkte ut till stallet efter jobbet. Mockade och fixade iordning lite i stallet. Hämtade sen Palita ute i hagen, men de tog en liten stund då hon inte alls ville komma till mig.. hon har börjat göra de mer och mer de sista.. Hon går ifrån en och verkar sur i typ 5 min och sen är de precis som hon ger upp och kommer snällt fram till en, tokig häst de där ;)
Vi tog en härlig promenad i solen som titta fram. Då jag hade ont om tid så fick de bli en promenad till hands. Nyttigt tycker jag. Träna på att hon ska lyssna på mig från marken också och vara uppmärksam på mig. Så får ju jag röra lite på mig också ;)
Tog sen in hästarna och dom var helt tokiga allihop, vet inte vad de var med dom men dom triggade igång varandra iaf! Kul när dom visar glädje och energi :)
Brownie och Tingeling var helt tokiga, sprang och bocka som tokiga. Men så fort jag kom för att hämta dom och knäppte fast grimskaften så blev dom lugna som lamm, så snälla och väluppfostrade tjejer :)
Imorgon blir de jobba på skolan 8:30-17:00, vidare direkt till stallet. Ska rida igenom Palita lite i ridhuset och Lopez ska skrittas ut. På lördag blir de lektion för Hanna :)
Blir ensam hemma hela helgen då Tobias åker till svenska rallyt imorgon och Johan till fjällen. Så blir till att spendera tid i stallet och med vänner/familj :)

Testade förresten min första Celsiuis dryck idag. Den var riktigt god och gav mig snabb energi vilket jag verkligen behövde idag!


1 kommentar:

  1. Åh så söt den orange katten i din header är! <3 Älskar orange katter, har själv haft en ;)

    SvaraRadera