Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

20 februari 2013

Effektiv dag

Hej på er :) 
05:15 ringde min klocka imorse och då var jag inte speciellt pigg kan jag lova. Men efter en dusch piggna jag till och sen har dagen bara flutit på. Börja jobba 06:30 på skolan, därför jag var uppe så tidigt. Efter jobbet åkte jag till stallet.
Palita har den senaste tiden blivit svårare och svårare att hämta i hagen. Hon går ifrån en när man kommer för att hämta henne, brukar hålla på några minuter och sen ger hon upp tillslut. Så idag testade jag ett inkallnings trick som jag såg på Ponnyakuten.
När jag började närma mig henne så började hon gå ifrån mig och då stannade jag upp och börja backa ifrån henne. Då vände hon direkt in mot mig och började gå mot mig istället. När jag märkte detta så satte jag mig ner på huk och vänta tills hon kom ända fram till mig :) Shit va häftigt känsla, att de funka på första försöket och så lätt de kan vara om man bara gör det lätt :) Så detta ska jag fortsätta träna på nu och tror Palita tyckte om de för hon var extra mysigt när hon kom fram till mig när jag satt på huk!
Sen tog vi en härlig promenad i skogen vid hand. Palita uppskattar de enormt, slippa sadel och träna, få gå bredvid mig och bara vara :)
Har idag även gått en go promenad i solen, vart och handlat, hämtat paket mm.
Effektiv dag :)
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar