Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

23 januari 2013

Smärtsam vinst idag!

Denna otroligt kalla dag med hela -16 som mest taggade vi och träffades i Lundystrand. Där skulle vi möta Backadalen borta och gissa om vi va revansch sugna efter förlusten mot dom hemma i höstas. Våra saknade Korsbo och Yman kom också dom dit, bruna som pepparkakor efter flera veckor i Thailand ;)
Backaplan hade tippat på sin hemsida att de skulle bli en hyfsat lät match emot oss, dom gissa att slutresultatet skulle bli 8-2 till dom.
Som vanligt spelare Backadalen riktigt ful och tuff innebandy. Kan säga som så, det är så fysiskt tufft att de är tuffare än en fotbolls match och då får man ändå knö och vara hyfsat fysiskt i fotboll, så ni kan tänka er..
Men vi stod upp bra, gick sådär i början men vi jobba upp oss. Spelade på 3 femmor vilket inte höll hela vägen och halvvägs in i tredje fick vi gå ner på folk. Men vi var lite kvickare än dom och satte våra chanser. Maria höll på att göra hattrick i början och vi hade grymma målvakter bakom oss :)
Med dryga 10 min kvar så springer jag ihop med en tjej och får en fruktansvärd smäll på utsidan av min fot. Hoppar av planen, slänger klubban och lägger mig på golvet i ofantliga smärtor.. Fy va ont jag hade, blev nästan lila i ansiktet i början för hade sån panik så glömde andas ordentligt. Men som tur var fanns underbara Mi där, hon tog kylspray på och linda foten! Angelica som inte spelade just då satt och klappa mig på huvudet och Hanna också. Efter några minuter lugna jag mig och smärtan avtog en aning.
Hanna fick köra mig hem, för de skulle jag aldrig fixa då de var höger foten också. Möttes hemma av min underbara pojkvän som hjälpte mig upp för trappan och ha fixat en massa för mig :)
Nu sitter jag i soffan nyduschad, precis ätit jätte goda smörgåsar av brödet Tobias hade bakat ikväll. Foten är lindad och ligger högt. Hoppas de känns bättre imorgon och att det bara var en rejäl smäll!!
Matchen slutade tillslut med 6-4 till oss :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar