Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

15 januari 2013

Min tisdag 130115

Hej på er denna snöiga tisdag :)
Efter jag slutat jobbet imorse så åkte jag direkt ut till stallet. Där mötte jag Susanne som höll på att klä på hästarna alla benskydd och täcken så dom skulle då gå ut. Vi hjälptes åt att släppa ut dom. Tingeling och Brownie skulle få gå tillsammans idag och dom var verkligen super laddade båda två. Allt gick jätte bra, dom busade en massa och infann sig fort med varandra. Dom har ju trots allt växt upp tillsammans som små unghästar :)
Sen tog jag tag i stallet, sagt till Susanne att idag skulle jag ta hela stallet för henne, så hon skulle slippa det! Började med mockning och fixa middags fodret. Sen tog jag in Palita och gick bort till ridhuset. Ska rida lektion för Hanna på lördag så behövde träna lite och rida igenom henne. Tyckte först att hon var lite loj men efter en stunds arbete med mycket ökningar så piggna hon till :) Idag tog de en bra stund för henne att slappna av, nästan 20 min. Men ack den som ger sig! Fick igenom henne riktigt fint på slutet, speciellt i galoppen där hon går väldigt väldigt fint just nu :) Även skänkelvikningarna och förflyttningarna för skänkeln blir bättre och bättre! Super nöjd med henne idag!

Lopez fick sig en härlig uteritt i snöyran. Han var inte ritkigt lika pigg som igår men de var bara skönt. Lyckades trava en hel del då de kändes mjukare i marken och de ligger ett tunnare lager snö nu också! Klickade denna mysiga bild på han efter ridturen när jag precis hade släppt han i hagen :)







Efter 6 timmar i stallet åkte jag till Maxi för att handla. Sen hem till min underbara pojkvän. Vi umgicks och lagade god middag tillsammans. Idag blev det rotfrukter i ugnen och lax med kall sås :)
När vi ätit färdigt så slocknade vi båda två i soffan i över en timma! Jag trött efter att ha jobbat natten och en hel dag i stallet. Och Tobias efter en lång dags arbete, så vi var värda en vilostund! När han sen åkte på innebandyn la jag mig i soffan och kollade på ett Greys Anatomy avsnitt, riktigt mysig tisdags kväll när den är som bäst! Bara älsklingen som fattades.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar