Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

8 december 2012

Lördag!

Bak-ligan - Simon, Emma, Tobias, Jag & Anneli :)



I förmiddags så släppte jag av Tobbe i kode hos Sara och Fredrik, för idag var de dags för årets julbak hos dom och sen åkte jag till stallet. Jag och Hanna julpyntade lite i stallet, sen tog vi in hästarna och gjorde oss redo. Blev en härlig uteritt på 1 h med mycket galopp :) Helt underbart vinterväder idag dessutom. Strålande sol, blå himmel och helt vindstilla. Kunde inte be om bättre ridväder :)

Blev så himla glad idag när Hanna sa att hon tyckte de va dags för mig att få sitta upp på Brownie snart och testa henne :) Har väntat så himla länge på den dagen då jag ska få testa att rida Brownie och så började Hanna prata om det idag! Jag sväva på moln en stund! Hon tycker de är så bra att ha mig som avlastning med hästarna, blir ju att jag rider Lopez iallafall 1-2 dagar i veckan. Så hon kände att avlastning med Brownie också skulle vara skönt. Men att de inte kommer bli lika ofta som med Lopez, men iallafall någon gång ibland :)

Känner att jag kört fast lite med min ridning igen. Inte blivit så mycket ridhus pass för mig och Palita de sista och jag känner tydligt när vi tappar. Behöver ju rida lite dressyr regelbundet, speciellt på Palita som lätt blir så spänd och går i fel form. Få jobba igenom henne så hon kan bli mjuk och fin! Så MÅSTE ta tag i detta och hoppas Hanna kan hjälpa mig. Vill försöka rida iallafall 1 gång varannan vecka för Hanna, vet att hon har mycket och svårt att få till en tid. Men om hon hjälper mig en gång varannan vecka så kan jag träna själv den veckan emellan :)

Efter stallet åkte jag till Fredrik och Sara där baket var i full gång. Blev en massa bakande, tjötande, skratt och mycket mer! Mycket trevligt måste jag säga och ser framemot allt gott bröd :)

Nu ska jag vila en stund, ska in och jobba inatt igen. Jobb natt 4 av 5 denna veckan..
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar