Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

28 december 2012

Första dagen i Vemdals skalet!

Klockan 7 imorse steg vi upp, gjorde oss iordning, åt frukost och åkte sen till backen. Va skönt att vara på skiduthyrningen precis när dom öppna, så slapp man köer och en massa folk :)

Var faktiskt nervös inför första åket, var några år sedan jag åkte skidor sist.. Började så klart med en mini vurpa efter andra svängen i backen så en skidan lossna men jag slog mig som tur var inte. Efter 3-4 åk i backarna kändes de riktigt bra och allt eftersom dagen gick så gick de bättre. Jag vågade mer, ökade fart och bromsa inte så mycket, så riktigt nöjd :)
Men gud va det känns i benen nu efter en hel dag i backen, fattar att skidåkare på proffs nivå, typ Anja Pärson har grymt starka ben muskler!!

Nu har vi nyss kommit till stugan, sitter med ett glas rödvin i handen som snälla Amanda gav mig :)
Snart ska jag hoppa i duschen och sen nalkas de middag!
Kan bara säga att Vemdalen levererar, vart strålande sol hela dagen, perfekt skidväder! Kan varmt rekommendera folk att åka hit, hur fint som helst :)

Nu ska jag ta en polernas bredvid min älskade pojkvän!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar