Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

4 december 2012

Dagens ridpass!

Hej på er i snöyran! :)
Kom ännu mer snö inatt, så det var riktigt vitt och grant ute imorse! Men såklart medför snön en hel del kaos på många ställen, framför allt i trafiken.
Åkte ut till stallet på dagen för att rida Palita. Jag och Susanne kämpade en bra stund med att få i broddar i Palitas framskor, broddhålen ville inte riktigt sammarbeta. Men på bakskorna gick de mycket lättare att sätta i brodden. Efter en stunds slit så var iallafall jag och Palita klara, påpälsade och redo för en härlig uteritt :) Var en mycket laddad och pigg dam som fick sig en rejäl tur på ridvägarna.
Mycket galopp och klättring upp och ner. Palita bara älskar snön och när de blir kallt, sådana stunder kan man verkligen inte fatta att hon är 22 år ;-)

Här är jag och Palita när jag rider för Hanna. Är nästan ett år sedan och ser hur otroligt långt jag har kommit med min ridning sen dess. Och mycket är tackvare Hanna som hjälpt mig så mycket :)



Imorgon ska Palita få sig ett pass i ridhuset. Ska rida igenom henne ordentligt och låta henne trava och galoppera ur sig en massa energi! Sen blir de nog vila för henne på torsdag, eftersom jag ska rida Lopez då!
/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar