Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

18 oktober 2012

Rainy thursday!

Hej på er!

Ledig dag för mig idag, skönt att få sova ut lite och vakna när man känner för de. Gick upp hyfsat i tid ändå, klockan var väl sisådär 08:45. Gjorde mig en go frukost, placerade mig gott i soffan under en mysig filt och kollade Bonde Söker Fru avsnittet från igår :) Underbart start på dagen, jag bara älskar det programmet!

Vart ett par hurtiga timmar i stallet sen. Först mockade jag alla boxar (förutom Palitas), gjorde iordning inför middags insläppet och kvälls fodringen. Först fick Pixie en lite promenad, hon har ju i princip ingen kondis alls, så hon orkade inte speciellt långt, blev kanske 10 min men helt klart bättre än inget.
Sen tog jag in fina Brownie, hon är så himla go och snäll den hästen :) Gick en promenad även med henne, blev lite längre än Pixie, dryga 20 min. Hanna har ju precis börjat sätta igång henne efter vilan så hon blir trött väldigt fort. Men hon är så söt som kämpar på trots sin trötthet! Men promenaden var av någon anledning mycket lättare att gå hemåt tyckte hon ;-)
Avslutade med en härlig uteritt på Lopez i regnet! Vi njöt båda två faktiskt trots regnet :) Ibland är de riktigt mysigt att rida ut när de regnar, iallafall om man rider i skogen för då skyddas man ju lite av träden. Blev en del galopp och Lopez bara älskade de, frusta och skaka på huvudet en massa av ren glädje :)

Hem, göra snabb middag, duscha och sen plocka mamam upp mig. Vidare hem till familjen Bergin, rättare sagt Lisabeths familj. För där var det "Ljus-Party" som de så fint heter. Luktat, tittat och luktat lite mer på alla UNDERBARA dofter de fanns på ljusen :) Beställt hem en del doftljus inför julen, kommer lukta så himla gott hemma!
Kolla in deras hemsida för mer info: Party Light

Visst är dom fräcka :) Hela ljuset lyser istället för bara toppen som de gör på vanliga ljus! Älskar dom och dom har väldigt lång brinntid också!
Om jag skulle ställa upp som värdinna för detta, skulle någon vara intresserad av att komma hem till mig på ett GloLite - PartyLite party? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar