Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

20 augusti 2012

Innebandy


SKIBK - Bästa klubben

Första träningen i Mimers Hallen idag då, gick faktiskt väldigt bra. Brukar annars vara väldigt tufft att gå från de goa parkett golvet i Kastellegården, till tunga gummigolvet i Mimers. Men de gick kanon idag :) Men FY va varmt de va där inne, vi svettades alla som grisar och tror säkert jag drack 3-4 flaskor vatten, så drygt 2 liter vatten. Sen var ju träningen 2 timmar lång också så var välbehövligt!
Efter träningen så meddelade tränarna vilka 21 spelare som skulle få vara med i Div. 1 och kämpa om de 15 platser som de kommer vara i laget när matcherna drar igång. Tror ni jag blev chockad när Tomas läste mitt namn? :) Trodde först jag hörde fel, så fick gå fram till dom efteråt och fråga för att vara riktigt säker ;)
Så imorgon är de träning med Div. 1, sen i helgen spelar vi en mindre turnering med 4 matcher. Fram tills den 23 september så kommer vi vara 21 spelare i truppen, men sen kommer dom ta ut dom 15 som kommer vara i laget tills en början! Så dags att betsämma hur man vill göra, sattsa på en plats i Div. 1 eller nöja sig med en i Div. 2 som ändå kommer bli riktigt bra de med!? Vill ju hinna med att sattsa på hästarna också..
Men så har det tillstött ett problem med mitt knä.. Har sen några månader tillbaks få några få "låsningar" i knäleden. Då hela knät liksom låser sig och jag måste stanna upp, böja de en massa och tillslut släpper det. Har aldrig kommit i samband med att jag tränar, är ute och springer eller är i stallet. Kommer oftast hemma, i helt olika situationer och jag gör nästan aldrig nåt speciellt eller ansträngande för knät när de händer.
Så ikväll när jag stod i duschen efter träningen så kommer detta bara över mig, stod ju typ stilla och denna gången gjorde de ondare än innan. Blev mer och mer rädd då de inte riktigt släppte + att de kändes ondare än vad de gjort innan. Tog ett bra tag innan de släppte och gick och la mig med lättare smärta i knät :(
Måste ta och kolla upp detta nu. Läst på lite på nätet. Kan antingen vara någon form av skada/förslitning på minisken, broska bit som ligger och stör eller en lös ben bit. Kommer bara så dumt nu när de är massa innebandy framöver, hoppas verkligen de inte är något illa och att de går över!

Nu ska jag sova, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar