Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

13 juli 2012

Stolthet

Jag måste bara skriva av mig lite, för blir så otroligt trött och även besviken på vissa människor. Det här med stolthet, kan väldigt lätt och ofta stiga folk över huvudet ibland. Människor som man alltid haft en bra kontakt med, man har alltid hälsat på varandra och kunnat prata utan problem. Nu har dessa människor börjat tro så himla bra om sig själva pga olika saker som hänt i deras liv, att dom är så mycket bättre än innan och dom slutar att ens hälsa på en när man springer på dom! Varför blir vissa människor sådana? Det här med att tro att man är mycket bättre än andra människor, jag förstår mig inte riktigt på det där! Iallafall när det gäller personer som man känner, som helt plötsligt slutar hälsa och prata med en för att dom tror så bra om sig själva. Vad ger dom rätt att tro så, vi är väl alla lika bra fast på våra egna sätt!?

Om det är nåt jag kan bli riktigt irriterad över så är det människor som beter sig så. Dom som tror att dom är så himla mycket bättre än alla andra, har en bitchig attityd och bara beter sig illa. Någon jag inte förstår meningen med, kommer nog aldrig förstå heller och insett att det är ingen idé att försöka förstå det heller!
Vi är alla människor och alla är vi värda lika mycket, alla är lika bra på sitt sätt. Finns ingen som är bättre än någon annan! Bara för man har mycket pengar, spelar i damlaget, har en snygg pojkvän eller vad det nu kan vara!

Jag vill och kommer aldrig bli en sådan person, som lever ut på andra människor eller saker som hänt en. Ändrar mig och börjar bete mig helt onödigt galet!

Vad tycker ni som läser om detta, har ni också upplevt sådana människor?

2 kommentarer:

  1. Usch det är så fruktansvärt tråkigt med sådana människor!

    SV: Tack, han var sååå duktig :) Jag bor ca 15 minuter därifrån :)

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen Inge kul. Men tur man kan välja att strunta i dom!
    Såg detta :) Okej, jag rider ju hos Hanna Johansson om du vet vem det är?

    SvaraRadera